Aktywne Wpisy
mcsQ +23
zauważyliście że robi się jakas moda w wieku 35+ na niepicie alkoholu? nie na byciu absytentem, po prostu wypicie jednego dwa drineczkow w miesiącu jak się ma ochotę. Sporo znajomych w ogóle rzuciło alko lub piję znacznie mniej. Tak jak palenie fajek to obecnie wiocha tak możliwe że będzie z upijaniem się za jakiś czas.
#a-----l
#a-----l

wicherq +55

Sam nie mam doświadczenia ale patrząc na różne kalkulatory itp. wyliczyłem, że wystarczył by mi klimatyzator 6.6 kW na piętrze i +/- 5kW na parterze. Co o tym myślicie? Dobry pomysł? Odrazu powiem, że nie chcę pompy ciepła bo koszt to jest +/- 25-30k zl z uwzględnieniem zwrotu podatku i dopłaty a i nie mam w tym chłodzenia s na tym mi zależy latem bo sypialnie na piętrze i w lecie jest zdecydowanie za ciepło. Z tego względu na piętrze myślę nad klimatyzatorem o większej mocy. Jak myślicie w jakiej kwocie może się zamknąć taka instalacja i czy waszym zdaniem to wystarczy na 180m2.
Odrazu zaznaczę, że nie zależy mi na zbijaniu temperatury latem do 18 stopni, 21-22 zdecydowanie wystarczy, tak samo aby dogrzać jesienią/zimą. Mam fotowoltaikę która produkuje mi 6MWh rocznie a zużycia mam 3MWh więc zapas jest dość spory. Czekam na opinię ekspertów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#dom #budujzwykopem #remontujzwykopem #kiciochpyta #fotowoltaika
Opcja biedna 2x klima i komfort w sypialniach średni, sterowanie fatalne.
Opcja lux multisplit, komfort super, sterowanie super.
Przed klima miałem na poddaszu 32 st. Zbijam do 26 i jest lux. Czasem w 2 pokojach, czasem w 4.
Z jednym klimatyzatorem na poddaszu będziesz miał huragan w korytarzu, a ciepło w pokojach.
Nie, to opcja średnia. Opcja lux to mini VRF.
Dane techniczneMoc
chłodnicza nominalna: 10,6 / 12,4 kW
Moc grzewcza nominalna: 10,6 / 12,4 kW
Technologia DC InwerterMaksymalna długość instalacji: 40 –
źródło: comment_1649096838Oe4W8lYONDPOgINJSLwlQk.jpg
Pobierzźródło: comment_1649097375bOPW56h7ciQNqXvuohidmv.jpg