Wpis z mikrobloga

Czołem mirki. Jest tu może jakiś specjalista od #klimatyzacja? Sytuacja wygląda tak, dom 180m2, parter + piętro. Myślę nad założeniem klimatyzacji aby latem chłodzić a wiosną i jesienią grzać gdy temperatury oscylują 0-15 stopni.
Sam nie mam doświadczenia ale patrząc na różne kalkulatory itp. wyliczyłem, że wystarczył by mi klimatyzator 6.6 kW na piętrze i +/- 5kW na parterze. Co o tym myślicie? Dobry pomysł? Odrazu powiem, że nie chcę pompy ciepła bo koszt to jest +/- 25-30k zl z uwzględnieniem zwrotu podatku i dopłaty a i nie mam w tym chłodzenia s na tym mi zależy latem bo sypialnie na piętrze i w lecie jest zdecydowanie za ciepło. Z tego względu na piętrze myślę nad klimatyzatorem o większej mocy. Jak myślicie w jakiej kwocie może się zamknąć taka instalacja i czy waszym zdaniem to wystarczy na 180m2.
Odrazu zaznaczę, że nie zależy mi na zbijaniu temperatury latem do 18 stopni, 21-22 zdecydowanie wystarczy, tak samo aby dogrzać jesienią/zimą. Mam fotowoltaikę która produkuje mi 6MWh rocznie a zużycia mam 3MWh więc zapas jest dość spory. Czekam na opinię ekspertów ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#dom #budujzwykopem #remontujzwykopem #kiciochpyta #fotowoltaika
  • 20
@SzukamNlcku: zastanów się ile $$ chcesz przeznaczyć na to.

Opcja biedna 2x klima i komfort w sypialniach średni, sterowanie fatalne.
Opcja lux multisplit, komfort super, sterowanie super.

Przed klima miałem na poddaszu 32 st. Zbijam do 26 i jest lux. Czasem w 2 pokojach, czasem w 4.
Z jednym klimatyzatorem na poddaszu będziesz miał huragan w korytarzu, a ciepło w pokojach.
@kuncfot: tzn to nie jest poddasze, jest jeszcze strych wyżej. Ile mam do wydania? Do 14tys. Multisplit nie da rady bo mam takie ułożenie pomieszczeń parter-piętro, że nadmuch musi być całkiem w innych miejscach i by trzeba było w ciul kuć.
@SzukamNlcku: 1 multi 10 ,6 albo 12,4 kW i do tego jednostki wew. , tak bym to rozwiązał

Dane techniczneMoc
chłodnicza nominalna: 10,6 / 12,4 kW
Moc grzewcza nominalna: 10,6 / 12,4 kW