Wpis z mikrobloga

Jakie jest wasze zdanie o czyszczeniu łańcucha po zakupie nowego roweru?

Ludzie twierdzą, że trzeba taki łańcuch odtłuścić, pozbyć się fabrycznego smaru zabezpieczającego (chyba przed korozją) i nasmarować jakimś innych smarem.

https://youtu.be/e5DGpxwYZKw?t=496
https://youtu.be/15Ln8C_eNUg?t=158

Czy serio jest to coś, co zawsze powinno się robić? Czy jest to tylko ważne dla rowero-filów?
Czy trzeba to zrobić jeszcze przed pierwszą jazdą bo potem już nie ma sensu? Czy można to zrobić kiedykolwiek?
A może tylko podczas jazdy w błocie jest sens?

Sam mam corssa i mam zamiar jeździć może z 2 razy w tygodniu. Raczej po ścieżkach rowerowych i lekkim terenie. Jest sens? Czy można sobie spokojnie poczekać do zwykłego serwisu i czyszczenia łańcucha.

#pytanie #pytaniedoeksperta #rower #rowery
Pobierz Gumaa - Jakie jest wasze zdanie o czyszczeniu łańcucha po zakupie nowego roweru?

L...
źródło: comment_1647887914fFrDVflKS8pPfA7RkDrFxN.jpg
  • 30
@reddin: Shimano daje normalny smar z którego można normalnie korzystać tylko trzeba go wytrzeć z zewnątrz żeby nie łapał syfu, tutaj potwierdza to nawet jeden z mechaników Shimano https://bikerumor.com/chainwear-challenge-quick-interview-with-shimano/

So that brings us to lubrication. I mentioned that the chain wears because of friction as the chain moves to wrap around a gear. Well, that friction is reduced if there is lube on the chain. If there is dirt mixed in,
ja się nie znam więc nie wiem czy to problem. To jest właściwie mój pierwszy rower, bo tego komunijnego nawet nie liczę.


@Gumaa: Możesz teraz zmyć.

@k3lt: Klei się do tego cały syf. Kto jeździ na wosku zna różnicę.
@Gumaa kupowałem rower w zeszłym roku i jeśli dobrze pamiętam to czyściłem łańcuch przed pierwszą jazda z tego rzekomego smaru fabrycznego, ale robiłem to też pewnie dlatego, że chciałem przetestować działanie "urządzenia" do czyszczenia łańcucha.
Ogólnie jeżdżę swoim crossem głównie po asfalcie, ale i szutry, dukty, piach i lekkie błoto się czasem zdarza, więc na bieżąco kontroluje czy łańcuch nie wymaga już wyczyszczenia, czy nie ma za dużo piachu przyklejonego itp. na
@reddin: No w porównaniu z woskiem to do każdego smaru na rynku dużo łatwiej lepi się syf ( ͡° ͜ʖ ͡°), ale jeśli masz prawilnie wytarty łańcuch z zewnątrz to z grubsza nic nie powinno się przesadnie brudzić.
@bibsz: ale to może napisać normalnie jak człowiek, a nie wyrzucać swoją frustrację byle poczuć się lepiej ( ͡° ͜ʖ ͡°)

No to w takim razie uważasz że nie trzeba nic z tym łańcuchem robić?
@Gumaa: obecnie suche smary są naprawdę ok. Ale to nie znaczy że używanie smarów opartych na oleju stało się jakimś przestępstwem czy wykroczeniem ;)
Przecież je się wciąż produkuje i się ich używa. One też mają swoje zalety i w pewnych warunkach są niezastąpione.
Smar firmowy tak czy inaczej wystarczy na jakieś 200 -300 km. Jak się zużyje to umyjesz i nałożysz suchy smar. Jak chcesz to oczywiście możesz możesz sobie
@bibsz: w sumie racja, taki łańcuch ~65zł - smarując go zwykłym utylitarnym smarem/olejem, czyszcząc od czasu do czasu na odpierdziel i w razie czego wymiana na nowy czasowo i finansowo chyba lepiej się wyjdzie niż kupowanie tych turbo hiper duper specyfików 100ml za 50zł+ oraz tracenie czasu na pierdzielenie się z dokładnym czyszczeniem
@toresh: akurat pc1100 jest faktycznie tanim i kiepskim łańcuchem. Ale taki hg701 czy 601 to dają radę i a różnic przebiegow na nich jest większa niz różnica ceny między nimi a pc1100. Więc jednak się bardziej oplacaja ;)

Ale generalnie wlasbie chodzi o to o czym piszesz.