Wpis z mikrobloga

Czy tylko wg. mnie w #eldenring jest skopany system obrażeń za upadki i właściwie nie wiadomo jaka wysokość jest bezpieczna, a przy jakiej się umiera. Dodatkowo mam wrażenie że jest ona inna od miejsca gdzie się znajdujemy, np. w zamku możemy spadać ze znacznie wyższych wysokości, a przy rzekach w pogrobnie te odległości są znacznie mniejsze (bo tuż obok biegnie normalna ścieżka w dół)
#ps5 #xbox
  • 21
@Megawonsz_dziewienc: To wiem, z tym że mam wrażenie że dark souls czy bloodborne po jakimś czasie zacząłeś czuć te upadki i mogłeś przewidzieć czy zginiesz czy nie. A tu masz sytuacje gdzie w mojej ocenie upadek z tej samej wysokości w jednym miejscu nic ci nie zrobi, a w innym cię zabije. Bez przedmiotu nie idzie tego zrobić.
Nierzadko dla pewności faktycznie warto rzucić kamyczkiem, ale ta mechanika jest po prostu skopana. Czasem ginie się od zwykłego skrótu przez wzgórze a czasem leci w dół bez problemów bo taka była ścieżka założona przez twórców
@rav2: odleglosc wszedzie jest taka sama, obejrzyj sobie material na yt, cos w stylu elden ring fall damage. w skrocie od 16 m do 19.99m otrzymujesz jakis % obrazen, ale od razu powyzej 20m giniesz, dlatego wydaje ze czasem ze mozesz przezyc ale giniesz jednak. + wystarczy ze cos bedzie lekko powyzej ziemi co zmniejszy wysokosc upadku i mozesz sie uratowac
wystarczy ze cos bedzie lekko powyzej ziemi co zmniejszy wysokosc upadku i mozesz sie uratowac


@hekktik: bzdura. Często wskakiwałem w miejsca gdzie odległość była bardzo mała a zaliczało to jako śmierć. W grze albo twórcy pozwolą ci gdzieś wskoczyć albo od razu masz śmierć.
@ethics: nie ma czegos takiego, chyba ze skaczesz #!$%@? w przepasc. ogarnij material o ktorym mowie zanim zaczniesz pisac ze bzdura. jak masz normalny teren pod spodem na ktorym cos jest to mozesz spasc z wyzszej wysokosci nawet na lekko wystajacy kamien - jesli calosciowo bedzie ponizej 20 to przezyjesz.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@rav2: najbardziej jest to skopane na koniu, gdzie w przeciwieństwie do większości gier doublejump wykonany tuż przed lądowaniem nie ratuje przed obrażeniami. Są też te słupy powietrza, gdzie teoretycznie nie powinniśmy otrzymać obrażeń przy lądowaniu ale miałem raz tak, że spadłem na dach budynku (na który twórcy pewnie nie przewidzieli, że ktoś będzie skakał), zsunałem się z niego na niższy fragment, potem na ziemię i... zginąłem, chociaż żadna z tych wysokości
@ethics: obejrzales o czym mowie czy będziesz wysylal losowe filmki? widocznie jest normalne bo koles przekroczyl 20m a spadajac nie stanal tam na powierzchni tylko sie zsuwal co nie jest uznawane za stanie, bo nawet animacja sie nie zmienila na ta gdy stoi na prostym gruncie
@pawel_187: @rav2: nie czas spedzony w powietrzu tylko wysokosc lotu, double jump nie raduje przed wysokoscia, chyba ze zrobisz jump na jakis prosty nawet maly kawalek terenu. nie raz mozna skoczyc z urwiska tylko nie bezposrednio na poziom zerowy gruntu tylko jakies wystajace lekko skaly
@pawel_187: Bo jest to dla mnie dość logiczne zachowanie. Możesz spaść z wysokości jeżeli każdy ze skoków double jumba mieści się w bezpiecznym oknie upadku. Dlatego dla pewności podskakuję przed uderzeniem w ziemie by zminimalizować ryzyko smierci. A tu się okazuje że błędnie.
@hekktik: czy ty siebie słyszysz? to nie było "stanie" tylko zsuwanie. No właśnie na tym polega #!$%@? system fall dmg, że graczowi się wydaje, że jest ok, wskoczył na jakąś półkę skalną a się okazuje, że gra zalicza to jako "zsuwanie" chociaż stał i skakał sobie z tego normalnie.