Wpis z mikrobloga

Są tu jakieś mirki ogarniające #spawanie? Szukam spawarki na działke do drobnych napraw i majsterkowania, raczej mniejsze elementy. Nie znam się totalnie, a nie chcę źle wybrać. Może mi ktoś powiedzieć czy warto dopłacić do jakiegoś najtańszego miga, czy słabo to dziala i brać byle jaką, najprostszą inwerterową na elektrody i też będzie ok?

#diy #majsterkowanie
  • 9
@wykopowynoob: do drobnych pierdółek na działkę chyba najprościej kupić zwykłą elektrodową spawarkę MMA.
Spawanie migomatem jest o niebo przyjemniejsze, lepsze i w ogóle, ale masz dużo droższy, dużo większe urządzenie, wymagające butli z gazem (nie jest to wielki problem, ale zawsze) i niekoniecznie dobre do pracy na świeżym powietrzu, gdy trzeba dajmy na to pospawać ogrodzenie.

Co kupić? Ja tu tradycyjnie polecam Magnumy (nie mam nic wspólnego z dystrybutorem, po prostu
@Jarek_P: a co myślisz o półautomatach na drut samoosłonowy? Nie trzeba gazu, a spawa się chyba sporo łatwiej niż zwykłą MMA. No i ludzie piszą że lepiej spawa drobnicę, a na tym też mi zależy, żeby dało radę pospawać jakąś ramę z cienkich profili i nie wypalić dziury.

Edit: ogólnie to myślałem właśnie o tych noname z allegro. Cebulowe geny kuszą ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@wykopowynoob: ciężko mi powiedzieć, bo nigdy nie spawałem czymś takim, ale sam się niegdyś zastanawiałem nad taką i poczytawszy wiele negatywnych opinii w necie zrezygnowałem i kupiłem normalny migomat. Drut samoosłonowy jest droższy, spawa się nim podobno gorzej, spaw jest mniej czysty, okolica również.
@Jarek_P: Dobra dzięki za poświęcony czas i cenne informacje. Faktycznie nie ma sensu się pakować w te plastikowe podajniki. Wezmę najprostszą MMA i będzie ok na doraźne spawanie. Jeszcze musze tylko przetrawić czy warto dopłacać do magnuma za 600zł, skoro chinczyki są po 240 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
czy warto dopłacać do magnuma za 600zł, skoro chinczyki są po 240 ( ͡° ͜ʖ ͡°)