Wpis z mikrobloga

Cześć,
Potrzebuję pomocy z moim focusem mk2 2009 1.6 TDCi 109km. Podczas wypalania DPF wyskakują mi dwa błędy P0488 i P2141, po skasowaniu nie pojawiają się do kolejnego wypalania. Ten moduł przepustnic już wymieniłem (wcześniej miałem problem, że co jakiś czas samochód tracił moc całkiem, po wymianie przepustnic to już nie występuje). W komentarzach zdjęcia błędów z ForScan. Macie jakieś pomysły?
#ford #samochody #motoryzacja
  • 17
@MatiJas1231: Sprawdź kable lub złącza zaworu recyrkulacji spalin . Sprawdź, czy te elementy nie są uszkodzone, takie jak poparzenia lub zużycie. Sprawdź również zaciski złącza, ponieważ są one zazwyczaj skorodowane. W razie potrzeby należy naprawić lub zmienić.
Po odłączeniu wiązki przewodów prowadzącej do zaworu EGR sprawdzić obwód sygnału zaworu. Musi być 5 woltów, w przeciwnym razie musisz naprawić okablowanie z PCM do zaworu EGR .
Sprawdza również, czy istnieje dobre połączenie
@MatiJas1231: sprawdź szczelność układu dolotowego i działanie przepustnicy/klapy gaszącej. Zazwyczaj błąd egr (p2141) wywoływany jest przez błąd klapy(p0488), być może zacina się w pewnej pozycji( przekładnia zębatkowa jest z plastiku i czasem wytrą/połamią się w niej zęby i blokują układ).
@MatiJas1231: dokładnie diesel nie posiada przepustnicy jako takiej, jest to klapa gaszącą. Funkcjonuje tylko w pozycji otwartej i zamkniętej.
W 1.6tdci jest to tkzw zespół przepustnic, jedna od dolotu z turbo, druga rezonator egr(pracuje w różnych pozycjach zależnie od potrzeb) . Najlepiej sprawdzić i wyczyścić przy okazji obie.
Ogólnie zazwyczaj problemy sprawia ta od egr(po lewej stronie z brązową wtyczką). Sprawdź mechanicznie zakres pracy klapek, oczyść, sprawdź wtyczki i kable.
@MatiJas1231: ostatni 1.6tdci jaki robiłem był z brązową wtyczką, tylko to był chyba cmax. Zresztą bez różnicy, chodzi o tę po lewej(od strony zbiornika płynu chłodzącego). Czujniki to osobna kwestia.
@Haddi: Strasznie nie po polsku napisałem, a nie mogę edytować już ( ͡º ͜ʖ͡º). Ta zaznaczona wtyczka wydaje mi się, że jest od klapy rezonatora EGR, a ta bliżej zbiornika z płynem wydaje mi się, że jest od klapy do IC, domyślnie ta do IC jest cały czas otwarta, a ta od rezonatora zamknięta.
Raczej nie stawiałbym na przepustnicę (chociaż jeszcze do niej zajrzę), bo przed