Wpis z mikrobloga

Nastawiałem się na s60 ii w d3 albo d5, ale widzę że z początku produkcji ten silnik ma wadę konstrukcyjną przez co pękają bloki, a z benzyn to chyba nie ma tam nic ciekawego. Pomyślałem więc o s80 ii, dużo jest d4 i 2.5T, ma ktoś może tą turbo benzynę? Ma jakieś większe wady? Zastanawiam się też czy pchać się w tą skrzynię automatyczną, opinie są dość skrajne, jedni piszą że jest fatalna inni że zajebista xd
#volvo #s80 #s60
siewcanieczstychzamiarow - Nastawiałem się na s60 ii w d3 albo d5, ale widzę że z poc...

źródło: comment_1646073556FX3hJfq8qhaVpmewToT4Dg.jpg

Pobierz
  • 17
@siewcanieczstychzamiarow mam T5 tylko w V50 dla mnie silnik jest super ale jestem R5'tkozjebem więc inaczej być nie może. A tak serio to moc wystarczająca z nawiązką super chodzi z LPG oleju nie bierze tak że dbać i jeździć( ʖ̯)
Co do automatów Aisin to miewały tendencje do przegrzewania się. U mnie były lekkie szarpnięcia jak dostał trochę w lecie ale pojechałem do człowieka znającego
@siewcanieczstychzamiarow: skrzynie to bolączka Volvo, V50 2.4 manual 2006 padła, V40 1999 1.9t4 manual padła, v70 2.5t 2005? automat, padł razy dwa, teraz chyba znowu bo nie widać go u nas pod firmą a robi za służbowy.
Podobno w tych nowych to ogarnęli, ale ja bym sprawdził dobrze po ile chodzą dane skrzynie przed zakupem.
Turbo benzyny 2.5t to super silnik do jazdy w automacie, moment z dołu długie biegi, cisza
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@siewcanieczstychzamiarow: jesteś pewien co do pękających bloków? Kojarzę że w D3 163 było coś z uruwajacym się paskiem osprzętu, który potrafił się zerwać i nabroić w osprzęcie, a czasem przez to głowica (dość cienka) dostawała rykoszetem.

Minusy: osprzęt. Odma cieknie, jak mechanik nie zna Volvo to panikuje xd Rura od turbo - źle zaprojektowane orurowanie, przez co elastyczna część uderza o metalowe części i pęka. Mini pęknięcie powoduje wejście w tryb
@Paczek_w_masle: Z pękającymi blokami to dotyczyło d3 tak jak piszesz i d5 od 2010 do (chyba 2013), wyskakuje trochę wątków z forum po wpisaniu w google "volvo d3 pęknięty blok". Z tego co tam czytałem wymieniali to na gwarancji ale po roku blok znowu potrafił pęknąć. To co napisałeś o skrzyniach automatycznych dotyczy s60 czy s80?
@siewcanieczstychzamiarow 2.5t to przewspaniały silnik. Trzepali go przez lata, aż normy eko go ubily. Aby pękła tuleja trzeba go przegrzać. Wystarczy się pilnować tego i wymiany oleju co te 10-12k i jest git. Aisin ma zła renomę, bo w zaleceniach serwisowych Volvo nie było wymiany oleju. Jeśli ktoś ogarniał i sam płacił za wymianę to że skrzynią się nic nie dzieje (sam mam diesla z automatem z nalotem około 330k i nic
@Paczek_w_masle nie wiem jak D3, ale była taka seria d5 (a w sumie to 2.4d) o mocy 175km w których pękały. Wymieniano masowo na gwarancji silniki. Ale ten silnik to na szczęście przejściówka, która była na rynku 2 lata
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
To co napisałeś o skrzyniach automatycznych dotyczy s60 czy s80?


@siewcanieczstychzamiarow: S60/V60. W serwisie zapytałem mechanika czy rzeczywiście trzeba ten olej wymieniać. Powiedział mi że ludzie trochę demonizuje i że to dobre skrzynie. Za to wspomniał że te PowerShift często się psują i jest to dość drogie w naprawie. PowerShift są chyba 8-biegowe.

Był tam jeszcze wątek, że jak się przegapiło pierwszą zmianę oleju, albo po zmianie statycznej wymieniło dynamicznie, to
@siewcanieczstychzamiarow: posiadam V70 z tej samej genercji, 2.5T 231 KM (a konkretnie FT, to samo tylko dostosowany do spalania E85 [twardsze gniazda zaworowe]) automat 6-biegowy. Silnik jest zajebisty - moc, brzmienie, elastyczność i bezawaryjność. Automat od firmy Aisin to taki średniak, jak wymieniasz olej to skrzynia nie posypie się sama z siebie. Wadą jest jak dla mnie oprogramowanie tej skrzyni, ale to można zawsze poprawić u tunera. Jeśli nie przeszkadza Ci