Wpis z mikrobloga

#eksploracja #urbex #urbanexploration #opuszczone

https://youtu.be/gB4eMKY4lzw
Parowozownia powstała w 1915 r. Jej poprzedniczka była dwustanowiskowym budynkiem "przyklejonym" do wieży wodnej od strony torów. Parowozy do 1915 r. obracały się na 12 metrowej obrotnicy, prawdopodobnie znajdującej się w miejscu obrotnicy obecnej lokomotywowni, przy czym średnicę obrotnicy zwiększono do 14,65 m. Obecnie parowozownia jest opuszczona i zrujnowana, należy do nielicznych wciąż stojących budynków związanych z działalnością obozów zagłady. Szopy które znajdowały się za budynkiem lokomotywowni służyły jako magazyny tranzytowe odzieży, włosów i rzeczy osobistych zrabowanych z ofiar obozu. Towary te były najpierw zajęte w przytorowym obszarze rozładunku w obozie, a następnie sortowane w sektorze I obozu. Bardzo istotnym elementem kolei jest również woda i dostęp do wody. Bełżeckim parowozom wodę zapewniała stacja pomp położona po drugiej północnej stronie miejscowości. Stąd właśnie woda pompowana była aż na stację do wierzy ciśnień, jest to około 1,5 km. Budynek stacji pomp choć w nie najlepszej kondycji ale nadal stoi.
źródło: comment_1645814979jM1Z2S6K3ZO1A4e91wl5tV.jpg