Wpis z mikrobloga

Czesc. Rozpoczynam niedługo swoja kolejna przygodę nową postacią - ostatnia zmarła na sesji. To moja pierwsza gra ogolnie, wiec duzo nie umiem. Stworzylem nowa postac, juz w zasadzie jest gotowa. Kleryk rasa pol elf z subklasa forge domain. Teraz podpowiedzcie mi. Jako atut z 4 poziomu wybralem mag bitewny. Chce miec i dmg i healac towarzyszy. Jakie spelle polecicie mi na healowanie i attack? Obecnie wyglada to tak:
#dungeonsanddragons
Knaajcior - Czesc. Rozpoczynam niedługo swoja kolejna przygodę nową postacią - ostatn...

źródło: comment_1645554360NX4NpgjV8vSkqgV4r2IyTS.jpg

Pobierz
  • 27
Jako atut z 4 poziomu wybralem mag bitewny


@Knaajcior: co to znaczy? Sorry gram tylko po angielsku, zakładam że to Warcaster.

W takim razie chcesz:
Spiritual Weapon
Bless
I tak naprawde te dwa sa najważniejsze, włączasz jeden i drugi w pierwsze 2 tury walki i tłuczesz mlotkiem
na 5 poziomie koniecznie chcesz Spiritual Guardians
Zaklęcia X Smite to zazwyczaj marnowanie zaklęć, szczególnie Searing Smite - bo to tylko dmg, niektore maja
@Knaajcior: No działa jak jest napisane :D Na necie jest mnóstwo stronek gdzie jest to zlistowane, ale jasne
- Bless - Błogosławieństwo - Koncentracja na minutę, 1 krąg, 3 sojuszików twojego wyboru(możesz być to też ty) może dorzucić k4 do rzutów na atak, lub rzut obronny - jeden z najlepszych zaklęć 1 poziomu, bo średnio sprawia że masz +2 do trafienia/rzutu obronnego
- Spiritual Weapon - Duchowa Broń(?) - trwa 10
@MetalowyMarynarz: Czyli rozumiem ze spiritual weapon utrzymuje potem rzutem na kondycje? A ile ogolnie mam bonusowych akcji? W sensie, rozumiem ze moge lupać tym spiritaul weapon ale juz wtedy nie mogę rzucić heat metal - bo do tego potrzebuje utrzymanie ktore kosztuje bonusowa :/
@MetalowyMarynarz: Ah, czyli po prostu przywoluje i co bonus akcje wale. Hmm, no to nie wiem, heat metal zadaje 2d8 tylko trzeba utrzymać a mam niezla kondycje do utrzymania. A wtedy zawsze moge skorzystać z tego Spiritual Weapon
@MetalowyMarynarz: Okey rozumiem. Czyli jak np walcze z rycerzem, korzystam z heat metalu i wtedy plonie w zbroji ktorej nie zrzuci. Ale w innym przypadku, jak np zjawa jakas czy wilkolak to korzystam z spiritual weaponu ktory tlucze w mojej turze. A zeby wykorzystać koncentracje to po prostu rzucam na kondycje tak? I do tego Spirituala jak korzystam to nie mogę np wtedy kolejnego spella korzystac ale moge sztuczkę? A jakie
@Knaajcior: ja #!$%@?, nie chce mi sie pisac wiec szukalem skad na necie to skopiowac - #!$%@? nie zazdroszcze jak ktos nie zna angielskiego, #!$%@? nigdzie nie ma tego dobrze wytlumaczonego

okej to po kolei.
Masz w turze 4 akcje: Ruch(którego chyba nigdy nie da się zamienić na coś innego), Główną akcję(dalej nazwaną akcja), reakcję(o niej nie rozmawiamy dzisiaj) oraz bonus akcję.

Większość zaklęć i opcji w bitwie kosztuje ciebie akcję.
@MetalowyMarynarz: @Knaajcior: a spoko sztuczki to
- Light (nie trzeba nosić pochodni, mozesz rzucic na monetęi wrzucic w przepaść, lub na strzałę i strzlić w tunel etc)
- Guidance (poza walkowa sztuczka - k4 do rzutu na umiejętność często może zaważyć między sukcesie w obaleniu drzwi w lochu, albo 20 minutach czekania na pomysł co zrobić jak łotr połamał wytrychy)
- Coś pod dmg, polecam Toll the Dead - po
@Knaajcior: A jeszcze zapytam o te czary leczące. Bo w sumie teraz wybierajac te spelle ktore poleciles + te co mialem to mam w sumie 5 wybranych w sumie. Moge miec 7 wiec ewentualnie 2 lecznice spelle lub wyrzucam searing smite i dobieram 3 lecznicy. Tylko jakie?