Aktywne Wpisy
d4wid +107
Powiedzcie mi, jak to trzeba być takim ignorantem, żeby wstawić post, że jego kot ma pękniętą miednicę, bo sobie go wypuszcza na dwór i nie widzieć korelacji, że kot=podwórko=śmierć?
Nie wiem, czy to kwestia wychowania czy po prostu posiadania wybujałego ego, że on wie lepiej.
Sama nazwa Kot Domowy już dużo mówi. Kot niszczy ekosystem. Te ptaszki co ćwierkają, inne mniejsze zwierzęta giną, bo ktoś wypuszcza drapieżnika.
Ja na przykład jak się
Nie wiem, czy to kwestia wychowania czy po prostu posiadania wybujałego ego, że on wie lepiej.
Sama nazwa Kot Domowy już dużo mówi. Kot niszczy ekosystem. Te ptaszki co ćwierkają, inne mniejsze zwierzęta giną, bo ktoś wypuszcza drapieżnika.
Ja na przykład jak się
arkan997 +164
@ReeceWithouterpoon: Jak ci się z tym żyje? xD
@cwlmod: Czyli oficjalne statystyki są nic nie warte, bo Ty napisałeś inaczej?
@cwlmod: Energia kinetyczna? Moment pędu? Mówi Ci to coś? Bo jak nie to zapraszam na lekcje fizyki w podstawówce. Widzę,
@yggdrasil: Oho, kolejny idiota, który nie rozumie fizyki xD Pamiętaj, że nic cięższego od powietrza nie może latać xD
Masz lamusie -> https://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,wypadki-drogowe-raporty-roczne.html
Dalej nie będę odpisywał dopóki nie przeprosisz( ͡° ͜ʖ ͡°)
@krdk: możliwe. Zależy od przełożeń w skrzyni biegów. Przy 140 skrzynia może mu trzymać piąty bieg i silnik mieć 3000 obrotów, a przy 180 może mieć siódmy bieg i 2000 obrotów.
Co innego przy mniejszych prędkościach.
Stosunek oporu prędkości 180km/h do 140km/h = 180^2-140^2 = 12,8k
Stosunek oporu prędkości 80km/h do 40km/h = 80^2-40^2 = 4,8k
Wzrost oporu powietrza z prędkości 140 do 180km/h jest 2,7 raza większy niż wzrost oporu powietrza z prędkości 40 do 80km/h.
Pomijam wartość gęstości powietrza bo jest stała.
Tabela ze spalaniem przy określonej prędkości, a różnych biegach również nic nam nie da, bo potrzebujemy różne biegi i różną prędkość.
Teraz musiałbyś znaleźć mapę wtrysku silnika*, sprawdzić jaka jest różnica między ilością wtryskiwanego paliwa przy obciążeniu x i obrotach przy szybkości 140 km/h, a jakie przy obciążeniu 1,65x
@Ironus: To tak się nie liczy. Bo wtedy z 10 -> 50km/h byloby 50^2/10^2 = 25 razy więcej. Co jest bzdurą.
Wyżej wrzuciłem przykładową grafikę gdzie różnica jazdy na niższym/wyższym biegu daje 10% różnicy w spalaniu.
@krdk: no chwila, chwila. Sam powiedziałeś, że opór powietrza rośnie z kwadratem szybkości, więc tak. Jeśli przyspieszysz z 10 do 50, to opór wzrośnie 25 razy.
@krdk: owszem, a ja ci napisałem, że to nic
@Ironus: Wzrośnie 25 razy względem 10km/h. Co nas nie bardzo interesuje. My cały czas mówimy o wartościach bezwzględnych zmiany oporu.
Tzn. weźmy tą gęstość powietrza. ro=1,2kg/m3 i policzmy energię oporu
Energia przy 10km/h = 1,2kg/m3 * (10km/h)^2=1,2kg/m3 * (2,8m/s)^2=9,4kg*s/m2
Energia przy 50km/h = 1,2kg/m3 * (50km/h)^2=1,2kg/m3
@cwlmod: JEŻDŻĘ SZYBKO ALE BEZPIECZNIE XDDDDDD