Wpis z mikrobloga

@cwlmod: xD weź mi zejdź z oczu szkarłupniu z odbytem na piecach i naucz się, że jak wyprzedzam kolumnę tirów jadąc 180kmh to mam w #!$%@? twoje światełka i dojeżdżanie do zderzaka. Masz z tym problem, za bardzo spocony jesteś, żeby odpuścić pedał gazu? Wyprzedzaj awaryjnym.
  • Odpowiedz
@Endrius: Widzisz jaki debil jest wyżej? On nawet nie potrafi zrozumieć tego co napisałeś. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Tacy właśnie ludzie denerwują się jak ktoś jedzie szybciej od nich, bo oni już na limicie mają pełne porty xD
  • Odpowiedz
Gówno prawda. Główną przyczyną wypadków jest wymuszenie pierwszeństwa


@cwlmod: Czyli oficjalne statystyki są nic nie warte, bo Ty napisałeś inaczej?

Co więcej, jadący 90-100 km/h mają taką samą różnicę prędkości w stosunku do jadących na limicie co ci co jadą 180 km/h ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@cwlmod: Energia kinetyczna? Moment pędu? Mówi Ci to coś? Bo jak nie to zapraszam na lekcje fizyki w podstawówce. Widzę,
  • Odpowiedz
Widzę, że nie warto z Tobą dyskutować powodu Twojego elementarnego braku wiedzy o fizyce...

@yggdrasil: Oho, kolejny idiota, który nie rozumie fizyki xD Pamiętaj, że nic cięższego od powietrza nie może latać xD

Czyli oficjalne statystyki są nic nie warte, bo Ty napisałeś inaczej?


Masz lamusie -> https://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,wypadki-drogowe-raporty-roczne.html

Dalej nie będę odpisywał dopóki nie przeprosisz( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
u mnie przy 180kmh jest niższe jak przy 140 ¯(ツ)

@maciekawski: Fizycznie niemożliwe.


@krdk: możliwe. Zależy od przełożeń w skrzyni biegów. Przy 140 skrzynia może mu trzymać piąty bieg i silnik mieć 3000 obrotów, a przy 180 może mieć siódmy bieg i 2000 obrotów.
  • Odpowiedz
@Ironus: Opór powietrza rośnie z kwadratem szybkości. 3k obrotów vs 2k obrotów nie zrobi takiej różnicy jak opór powietrza między 140 a 180km/h.

Co innego przy mniejszych prędkościach.
  • Odpowiedz
@krdk: skąd założenie, że przy tej konkretnej szybkości już nie, ale przy niższych tak? Wyjaśnij, proszę. Jak najbardziej rozumiem wyższy opór powietrza, ale nie wiem czemu założyłeś, że akurat teraz będzie on miał większy wpływ niż to co zyskasz dzięki niższym obrotom.
  • Odpowiedz
@Ironus: Opór powietrza to ro*V^2/2

Stosunek oporu prędkości 180km/h do 140km/h = 180^2-140^2 = 12,8k

Stosunek oporu prędkości 80km/h do 40km/h = 80^2-40^2 = 4,8k

Wzrost oporu powietrza z prędkości 140 do 180km/h jest 2,7 raza większy niż wzrost oporu powietrza z prędkości 40 do 80km/h.

Pomijam wartość gęstości powietrza bo jest stała.
  • Odpowiedz
@krdk: wszystko fajnie, ale to 2,7 raza nic nam tutaj nie daje - mówimy 140->180, a wtedy masz wzrost: 180^2/140^2 = 1,65.
Tabela ze spalaniem przy określonej prędkości, a różnych biegach również nic nam nie da, bo potrzebujemy różne biegi i różną prędkość.

Teraz musiałbyś znaleźć mapę wtrysku silnika*, sprawdzić jaka jest różnica między ilością wtryskiwanego paliwa przy obciążeniu x i obrotach przy szybkości 140 km/h, a jakie przy obciążeniu 1,65x
  • Odpowiedz
wszystko fajnie, ale to 2,7 raza nic nam tutaj nie daje - mówimy 140->180, a wtedy masz wzrost: 180^2/140^2 = 1,65.


@Ironus: To tak się nie liczy. Bo wtedy z 10 -> 50km/h byloby 50^2/10^2 = 25 razy więcej. Co jest bzdurą.

Wyżej wrzuciłem przykładową grafikę gdzie różnica jazdy na niższym/wyższym biegu daje 10% różnicy w spalaniu.
  • Odpowiedz
To tak się nie liczy. Bo wtedy z 10 -> 50km/h byloby 50^2/10^2 = 25 razy więcej. Co jest bzdurą.


@krdk: no chwila, chwila. Sam powiedziałeś, że opór powietrza rośnie z kwadratem szybkości, więc tak. Jeśli przyspieszysz z 10 do 50, to opór wzrośnie 25 razy.

Wyżej wrzuciłem przykładową grafikę gdzie różnica jazdy na niższym/wyższym biegu daje 10% różnicy w spalaniu.


@krdk: owszem, a ja ci napisałem, że to nic
  • Odpowiedz
no chwila, chwila. Sam powiedziałeś, że opór powietrza rośnie z kwadratem szybkości, więc tak. Jeśli przyspieszysz z 10 do 50, to opór wzrośnie 25 razy.


@Ironus: Wzrośnie 25 razy względem 10km/h. Co nas nie bardzo interesuje. My cały czas mówimy o wartościach bezwzględnych zmiany oporu.

Tzn. weźmy tą gęstość powietrza. ro=1,2kg/m3 i policzmy energię oporu

Energia przy 10km/h = 1,2kg/m3 * (10km/h)^2=1,2kg/m3 * (2,8m/s)^2=9,4kg*s/m2
Energia przy 50km/h = 1,2kg/m3 * (50km/h)^2=1,2kg/m3
  • Odpowiedz
@krdk: odbiegasz od tematu. Mówimy o prędkościach 140 i 180 i bardzo proszę, żebyś odnosił się tylko do nich. Stwierdziłeś, że jest fizycznie niemożliwe, żeby przy 180 auto na 100 km paliło mniej niż przy 140, a ja proszę, żebyś to udowodnił. "Z pewnością większe" nie jest dowodem.
  • Odpowiedz
@Ironus: No dałem przecież. Dałem grafikę gdzie jest pokazane, że obroty silnika dają ~ 10% róznicy w zużyciu paliwa. Powyżej ~80km/h dominujący w oporach jest wiatr. A jeśli z 140 do 180km/h opór wiatru się niemal podwaja to nie ma #!$%@? żeby coś innego miało główne znaczenie w spalaniu.
  • Odpowiedz
@krdk: nie rozumiesz. Grafika, którą wkleiłeś zakłada jazdę z TĄ SAMĄ prędkością. Dodatkowo opór wiatru rośnie o trochę ponad połowę, a nie podwaja. Pamiętaj też, że silniki mają różną sprawność różnie od obrotów, a do tego podróżujesz szybciej, więc w tym czasie przejedziesz większy dystans. Musisz więc uśrednić wyniki do litrów/100 km. Pisałem o tym też wyżej, ale usilnie to ignorujesz.
  • Odpowiedz