Wpis z mikrobloga

Dzisiaj miałem taką sytuację, że w mojej pandzie zapaliła się żółta kontrolka silnika, w dodatku wskazówka temperatury zaczęła wariować. Szła trochę do góry, a zaraz potem opadała do zera. Ani razu nie weszła ponad połowę wskaźnika. Oprócz tego z nawiewu leciało letnie powietrze (przy ustawieniu na najcieplejsze), i żeby w ogóle było czuć, że dmucha, trzeba było ustawić na 3 albo 4. Jeździłem dzisiaj trochę więcej niż zwykle, ale nie wiem, czy to ma jakiś związek. Widziałem, że w kontekście fiatów pojawiają się podobne tematy w internecie, ale nie widziałem żeby ktoś podawał jakieś rozwiązania.
#motoryzacja
  • 10
  • Odpowiedz
@masakraman jeśli płyn jest to mogła faktycznie zdechnąć pompa, mały obieg czyli na kabinę masz niezależnie od termostatu. Sprawdź jeszcze po odpaleniu wąż zasilający i powrotny z chłodnicy. Być może termostat się uszkodził i jest cały czas otwarty a tym samym puszcza obieg od razu i na chodnice i na kabinę. Lampka na desce może oznaczać błąd termostatu bo czasem ECU to wyłapie.
Jak masz kompa to zacznij od niego
  • Odpowiedz
@masakraman: termostat jak się zepsuje to może się albo nie otwierać albo być cały czas otwarty. Poczytaj o tym. Silnik masz wtedy albo niedogrzany albo przegrzany. Jeden z objawów to właśnie to, że ogrzewanie nie działa. Nie taka straszna usterka.

Fiata nie miałem ale miałem kiedyś problemy z ogrzewaniem. Mechanik wymienił termostat, czujnik, jakieś przełączniki i uj wie co a i tak tak się skończyło na uszczelce pod głowicą. Nie ubywało
  • Odpowiedz