Wpis z mikrobloga

Wszystkie zakładają raczej, że masz target na stabilnej orbicie, a nie spadający centralnie w atmosferę jak śliwka w kompot xD


@salad_fingers: Oj tam, 30 min zajmie mi oglądnięcie filmiku. Potem godzina na ogarnięcie manewru i potem..... Będzie kolejna misja ratunkowa xd
  • Odpowiedz
@Pally: Panie, mam sejw więc metodą prób i błędów może mi się uda xd

Niestety zacznę dopiero coś kombinować jutro lub pojutrze, więc trochę poczekacie na feedback :/
  • Odpowiedz
@Grewest: Ojj no to wybrałeś sobie najtrudniejszą możliwą sytuację żeby się teraz nauczyć xD
@Pally: Tu największy problem polega na tym, że trzeba podlecieć na dość dużej wysokości ale jednocześnie zrobić to bardzo szybko. A jeszcze większy ( ͡° ͜ʖ ͡°) problem w tym, że misja ratunkowa musi przyspieszyć do prędkości statku rozbitków, zadokować, a potem jeszcze wyhamować czy tam wyprostować orbitę do normalnego
  • Odpowiedz
Ojj no to wybrałeś sobie najtrudniejszą możliwą sytuację żeby się teraz nauczyć xD


@salad_fingers: Startując rakietą zauważyłem że księżyc jest w dobrej orbicie i stwierdziłem że spróbuję dolecieć
Doleciałem na daleką orbitę porobiłem badania, a teraz cóż "Houston mamy problem!" xd
  • Odpowiedz
@Grewest: rozumiem że nie masz wcześniejszego sejwa kiedy jeszcze byłeś na tej orbicie? bo zgarnięcie z orbity byłoby dużo prostsze niż taki manewr xD
  • Odpowiedz
@Grewest: musisz wysiąść kerbalem i na EVA pchać statek, żeby zwiększyć perygeum, jak się będzie kończyć paliwo w jetpacku to wsiadasz do kapsuły i wysiadasz, paliwko się resetuje :)
  • Odpowiedz
@Pally: Plan na podejście legitne:
1. Po starcie ustawiasz eliptyczną orbitę, wydłużoną w kierunku twojego stateczku.
2. Będąc jeszcze na wznoszącej części trajektorii, próbujesz ustawić taki manewr, żeby uzyskać korzystne przecięcie z orbitą docelową. Nie przejmuj się resztą trajektorii (czy zderza się z Kerbinem czy wylatuje na słońce - liczy się tylko przecięcie).
3. To może okazać się niemożliwe - wtedy revertujesz misję i startujesz ponownie wcześniej/później, robiąc dłuższą/krótszą elipsę; słowem: kombinujesz.
4. Gdy uda Ci się uzyskać przecięcie, próbujesz zadokować. Prawdopodobnie będzie to przecięcie o wysokiej prędkości względnej - wtedy musisz rozbić podejście na kilka etapów. Np. 10 minut przed przecięciem wykonać kolejny manewr redukujący różnicę prędkości, potem 5 min przed i minutę przed, tak na 3-5 rat zmniejszając względną prędkość przecięcia do 0.
5. Dokujesz i zmieniasz trajektorię na
  • Odpowiedz