Wpis z mikrobloga

  • 12
473 + 1 = 474

Tytuł: You're Not Listening: What You're Missing and Why It Matters
Autor: Kate Murphy
Gatunek: biznes, rozwój
Ocena: ★★★★★★★
ISBN: 9781250297198
Tłumacz: Brak - książka wydana tylko po angielsku
Wydawnictwo: Celadon Books
Liczba stron: 270
Forma książki: e-book
Książka, która ma odpowiedzieć na pytanie, jak być lepszym słuchaczem i jak sprawić, by ludzie cię słuchali. Zaczyna od dość ważnych pytań:

When was the last time you listened to someone? Really listened, without thinking about what you wanted to say next, glancing down at your phone, or jumping in to offer your opinion? And when was the last time someone really listened to you? Was so attentive to what you were saying and whose response was so spot-on that you felt truly understood?


Autorka podaje wiele przykładów z historii, z badań naukowych i swoich własnych, które mają nam uzmysłowić jak ważne jest słuchanie, ale w tej aktywnej formie. My jako ludzie jesteśmy też jej zdaniem uksztaltowani tak, by częściej słuchać, niż mówić:

Nature hath given men one tongue but two ears, that we may hear from others twice as much as we speak.


Słusznie zauważa, że dawniej, w analogowych czasach, umiejętność słuchania była dużo częściej praktywowana i choć było to zwiążane z dostępnymi formami komunikacji, to jednak przekładało się na realne słuchanie:

People used to listen to one another while sitting on front porches and around campfires, but now we are too busy, or too distracted, to explore the depths of one another’s thoughts and feelings.


Wspomina również o kilku podstawach komunikacji i tego, czemu ludzie przestają nas słuchać, lub nie skupiają się już na tym, co mówą inni:

Talking about your feelings, he said, shrugging off one of my questions, is how you “lose your audience.”

You don’t need to act like you are paying attention if you are, in fact, paying attention.

People in long-term relationships tend to lose their curiosity for each other. Not necessarily in an unkind way; they just become convinced they know each other better than they do. They don’t listen because they think they already know what the other person will say.

Listening is not just something you should do when someone else is talking; it’s also what you should do while you are talking.


Ciekawy pomysł na książkę, natomiast trochę za mało dla mnie jest porad, jak skupić się na tym, co mówią inni, jak sprawić, by nas faktycznie słuchali. Autorka przytoczyła mnóstwo cytatów i badań, to trochę przytłacza, przy czytaniu. Mam wrażenie, że tych zasad, które próbuje pokazać przy słuchaniu, nie stosuje przy pisaniu, przez co czytelnik ma wrażenie, że jest to trochę książka cały czas o tym samym. Niemal w każdym rozdziale znajdziemy podobne cytaty, tylko w lekko zmienionej formie I wygłaszane przez inne oosoby.

Wpis dodany za pomocą tego skryptu
24/128
#bookmeter #czytajzwykopem #legimi #biznesbookmeter #rozwojbookmeter
ali3en - 473 + 1 = 474

Tytuł: You're Not Listening: What You're Missing and Why It...

źródło: comment_1643615786320vo6yXigILCKOz2BONqI.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz