Wpis z mikrobloga

Jestem studentem, 26 lat. Ostatni rok studiów, jestem na stażu, umowa o zlecenie. Zarobiłem 3300 brutto i po odliczeniu wszystkich podatków wyszło że zarobię 2200 zł xd

Ktoś mi powie czemu tak mało, nigdy przy tak niskich zarobkach nie zabierali chyba tak dużo. Czy trzeba jakiś wniosek o ulgi złożyć czy jak? Wiem że rok temu miałbym np 250 zł więcej na pewno bo składki zdrowotnej nie trzeba było płacić.
#nowylad
  • 29
  • Odpowiedz
@ssehflodur: No wiem że się skończył ale pytałem rodziców i innych i nigdy im 35% z pensji chyba nie zabierali xd

Miał być nowy ład i dla takich jak ja gdzie mają najniższa czy coś koło tego miało zostać więcej a nie mniej
  • Odpowiedz
Miał być nowy ład i dla takich jak ja gdzie mają najniższa czy coś koło tego miało zostać więcej a nie mniej


@krystal7: dlatego nie wierzymy politykom ( )
  • Odpowiedz
@Pathfinder007:

Tak mam w rozliczeniu

Kwota 3330
Składka na emerytalne 325 zł
Na ubezpieczenie rentowe 50
Na chorobowe 80 zł
Podstawa do ubezpieczenia zdrowotnego 2873
Na ubezpieczenie zdrowotne 258
Koszty uzyskania przychodu 574
Podstawa opodatkowania 2299
Podatek 391
  • Odpowiedz
No wiem że się skończył ale pytałem rodziców i innych i nigdy im 35% z pensji chyba nie zabierali xd


@krystal7: Nie pytaj się więcej o nic ekonomicznego rodziców, gdy oni nie wiedzą nawet ile im zabierali.

A tobie nie zabierają 35% pensji, licz swoją wypłatę jako super brutto. Te 3300 brutto to już po mocnych podatkach.
  • Odpowiedz
@kupkesobieciagne: Przecież mają tak samo kwotę brutto. Nie no wraz z nowym ładem miało być przy tych kwotach niskich nie mniej na pewno. Przecież czytam artykuły i są przykładowe kwoty przy zarobkach 3300 brutto i wychodzi więcej. Więc czemu mi zabierają teraz kilkaset złotych więcej, pani z księgowości mi powiedziała że przepisy się zmieniły że zarobię mniej.

Jak rząd oszukał to ok, wytłumaczcie mi na czym polega oszustwo i czemu na
  • Odpowiedz