Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
Jak ja wami gardze konsolowcy, ze godzicie sie na 30 fpsow w grach (to jest dramat) i na klamstwa dotyczace nowej generacji i 120 fpsow. Zniszcze wam teraz piekny swiat i uswiadomie was, ze gdy wlaczacie gre na w pelni kompatybilnym telewizorze, 60 klatek jest wyswietlane w trybie RGB 4:4:4 12-bit kolor. Natomiast deweloperzy konsol robia was w #!$%@? i wciskaja wam w 120 klatkach format Ycbcr 4:2:2 8-bit kolor (SDR). Jest to gorszy pixel format, a HDR teoretycznie dziala poprawnie od 10 bitow. Niesamowite, jak wala kase na glupich ludziach i jeszcze nikt ich za to nie pozwal. Oczywiscie wsrod korporacji zmowa milczenia na ten temat.

/dodatkowo
Niech mi tez zaden leb od konsol nie #!$%@?, ze 30 fpsow jest super grywalne, bo podczas kliku myszki reakcja ludzka czlowieka z mozgu do reki to ok. 3ms, a przy 30 fpsach jest 30 ms opoznienia pajace. Przy 144 fps jest 7-9ms, a dopiero przy 240 dochodzimy do pewnej synchronizacji rekacji czlowieka i monitora.

#konsole #pcmasterrace #ps5 #xbox
  • 60
  • Odpowiedz
@NielegalneKretowisko: toeretycznie gorszy, ale żaden TV nie ma matrycy 12-bitowej, 4:4:4 10 bit to jest maks mozliwosci obecnych wyswietlaczy.

Co do C1 to on pokazuje info że wyświetla 8 bitów gdy włączysz Dolby Vision, bierze sie to stad że low-latency DV 4:2:2 12 jest przesyłane jako 4:4:4 8, nazywa się to tunelowanie RGB.

The method Dolby Vision (DV) uses to transport the signal over HDMI is referred to as “RGB
  • Odpowiedz
@NielegalneKretowisko: > Myslisz, ze jestem jakims #!$%@? fanatykiem tej gry i kupuje 15 reedycje.

Tak, mysle ze ogolnie jestes #!$%@? i masz smutne zycie, wiec zeby zabic nude, szukasz atencji na portalu ze smiesznymi obrazkami. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@NielegalneKretowisko: Strzelam, ze 99% uzytkownikow ma pewnie #!$%@? na te techniczne aspekty i zwyczajnie cieszy sie gra. Wiec co Ty chcesz osiagnac? Maja przestac grac na konsoli bo masz problemy z faktem, ze ludzie akceptuja te 30klatek w niektorych tytulach?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MisPluszowyZWadaWymowy: Na konsoli i tak odpalam 60 fpsow, wiec bez roznicy. Bardziej chodzi mi o PC. Bo rowniez freesync info wyswietla mi 8 bitow, powyzej 1440p, a wlasnie np. w F1 2020q jest szare przeklamanie hdr, ale tylko w menu. Karta ma wlaczone 10 bitow w RGB 4:4:4. Wydaje mi sie, ze to kwestia typu HDR SCRGB albo po prostu obrazkow postaci bez tonow hdr. Ogolnie to chyba bug format
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Czapelek: Po pierwsze to nie jest 4K tylko to jest postac renderowana w 4K i tlo z mocnym upscalingiem typu 50%. Nawet w 30 fpsach jest mocny upscaling tla, wiec to nie jest 4K. Sraka. 1440p z pcta na tv wyglada lepiej. W starszych grach ps4 to upscaling tla jest chyba z 720p.
  • Odpowiedz
@NielegalneKretowisko: zrób to samo na PC w cenie konsoli to pogadamy(efekt upscalingu nie występuję w każdej grze, niektóre mają natywne 4k :) ) . To są dwa odrębne światy PC i Konsola. Sam jestem za PC ale żeby nawet kompa do 1440p w jakości takiej jak na konsoli to aktualnie min 6k trzeba wydać ;) żeby uzyskać 60FPS :) Wszystko ma swoje plusy i minusy.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MisPluszowyZWadaWymowy: Juz wiem. To w sumie jest to, co opisales w pierwszym poscie. Telewizor dziala w standardowym formacie i robi symulacje RGB. Windows podaje takie info w ustawieniach. Tylko wczesniej nie rozumialem w jaki sposob on przetwarza ten obraz, a Ty mi podpowiedziales jak formatuje. No to jest tylko jeszcze jeden reason, ktory pokazuje, ze w prawdziwie natywnym RGB dzialaja tylko i wylacznie monitory PC i maja najlepszy pixel format.
  • Odpowiedz