Wpis z mikrobloga

Cześć mirki,

z góry przepraszam, jeśli był gdzieś ten temat poruszany. Niby używałem opcji "Szukaj", ale nie jestem zawodowym wykopkiem, więc może coś mi umknęło i dubluję takie pytanie.

Osobiście jestem programistą, ale osoba z rodziny zgłosiła się do mnie, bo w wieku 29 chce się przebranżowić na testera. Zaczyna w zasadzie od zera, ale ma umysł ścisły. Sam znalazłem, również na tagu #testowanieoprogramowania, trochę materiałów (między innymi grupę na fejsie Testowanie Oprogramowania i ten poradnik jak zacząć).

Ta osoba (nazwijmy ją Stefan, prosi o anonimowość) znalazł jednak 3 kursy na testera i prosił mnie o opinię. Sam jestem po studiach inf i przez 3 lata pracy w IT dużo się nasłuchałem, że te kursy płatne to sciema itd. ale sam tego nigdy nie weryfikowałem.

Stefan podesłał mi takie 3 linki:

https://testuj.pl/karta-szkolenia/szkolenie-akademia-testowania
https://sii.pl/szkolenia/oferta/zostan-testerem/
https://futurecollars.com/pl/tester-manualny-kurs-online/

Stefan ma motywacje, żeby się sam uczyć, myślę, że z programem (kolejnością) nauki też nie będzie miał problemu. Chce on jednak zmaksymalizować swoje szanse na dostanie pierwszej pracy.

I teraz pytanie - czy ktoś z Wam ma jakieś doświadczenie/opinię/cokolwiek na temat tych powyższych trzech kursów? Warto wgle je rozważać?

Z góry pięknie dziękuję za pomoc <3

#testowanieoprogramowania
  • 14
Dzięki @BShKF. O Sii też nieraz słyszałem, ale czasami mało przyjemne rzeczy (to chyba jednak dotyczy wszystkich bardziej znanych firm na rynku IT). Sam jednak nie mam doświadczenia z nimi, więc nie mam pojęcia. Mój znajomy tam pracuje w sumie od dłuższego czasu i z tego co wiem jest zadowolony (w sumie wlasnie zdałem sobie sprawę, ze mogę go podpytać).