Aktywne Wpisy
Soothsayer +669
Moi drodzy, nadeszła wiekopomna chwila, osiągnąłem sen 100/100 według garmina
NieDzwieczny +697
Oto słowo na niedzielę
#heheszki
#heheszki
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Ikarus swego czasu był potęgą na rynku produkcji autobusów. W latach 80 miał on produkować aż 13 000 autobusów rocznie. Nic dziwnego, że można (praktycznie) na całym świecie spotkać węgierską myśl techniczną.
Dziś przybliżona historia Crown-Ikarus 286, który trafił na rynek amerykański.
Crown-Ikarus 286 powstał wskutek porozumień między Ikarusem a amerykańską firmą Crown Coach Corporation z Kalifornii. Nie trudno się domyślić, że model 286 został zaprojektowany na bazie słynnej 280. Na rynek amerykański w latach 1980-86 wyprodukowano 243 autobusy.
Jednak amerykańskie Ikarusy "nieco" różniły się od pierwowzoru, ponieważ Węgrzy wysyłali do USA tylko "obudowę" a hamulce, wyposażenie itp. było produkowane w Ameryce i tam składane.
Przygoda Ikarusa w kraju "hot-dogów" zakończyła się procesem o wadliwość produktu (wszelka awaryjność). W 87 doszło do ugody, przedłużono gwarancje (brak innych szczegółów), ale po tym wydarzeniu Ikarus już sam wszedł na rynek amerykański bez współpracowników. Najpierw w 1989 jako Ikarus USA, a potem po reorganizacji zmienił nazwę na North American Bus Industries ( NABI ) w 1996 roku.
CI 286
CI 286
CI 286
swoją drogą ten NABI ma całkiem fajne autobusy
TL:DR