Wpis z mikrobloga

#autobusyboners #ikarusnadzis #ikarus #ciekawostki

Ikarus swego czasu był potęgą na rynku produkcji autobusów. W latach 80 miał on produkować aż 13 000 autobusów rocznie. Nic dziwnego, że można (praktycznie) na całym świecie spotkać węgierską myśl techniczną.

Dziś przybliżona historia Crown-Ikarus 286, który trafił na rynek amerykański.

Crown-Ikarus 286 powstał wskutek porozumień między Ikarusem a amerykańską firmą Crown Coach Corporation z Kalifornii. Nie trudno się domyślić, że model 286 został zaprojektowany na bazie słynnej 280. Na rynek amerykański w latach 1980-86 wyprodukowano 243 autobusy.

Jednak amerykańskie Ikarusy "nieco" różniły się od pierwowzoru, ponieważ Węgrzy wysyłali do USA tylko "obudowę" a hamulce, wyposażenie itp. było produkowane w Ameryce i tam składane.

Przygoda Ikarusa w kraju "hot-dogów" zakończyła się procesem o wadliwość produktu (wszelka awaryjność). W 87 doszło do ugody, przedłużono gwarancje (brak innych szczegółów), ale po tym wydarzeniu Ikarus już sam wszedł na rynek amerykański bez współpracowników. Najpierw w 1989 jako Ikarus USA, a potem po reorganizacji zmienił nazwę na North American Bus Industries ( NABI ) w 1996 roku.

CI 286

CI 286

CI 286

swoją drogą ten NABI ma całkiem fajne autobusy

TL:DR

linoleum - #autobusyboners #ikarusnadzis #ikarus #ciekawostki 

Ikarus swego czasu by...

źródło: comment_hthFaJvsjyeE24yv9iWjKJxo81jWWy7v.jpg

Pobierz
  • 6