Wpis z mikrobloga

@szmichal jak serio wumienią mu znowu silnik to jebnę, to tak nie ma sensu że może odrobić sobie te 5 miejsc w niesamowitym tempie, podczas gdy inni nie brali takich opcji pod uwagę i jadą na skręconych resztkach
  • Odpowiedz
@JuzefCynamon: no ale jeśli Ham zgarnie -5 za nową część spalinową, to czemu Ver nie zrobi tego samego? Pytam, bo po prostu nie wiem, ale na logikę, wtedy RBR też by mógł dorzucić czipa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@kovv4lasky ale mercedes wyżyłowal te silniki i nawet kilka na torze zmarnowali (patrz bottas) i przetestowali już za poźno na takie coś bo silnik był projektowany na te 8 wyścigów i każda częśc ma odpowiednią wytrzymałość i podkręcenie go zwiększy awaryjność. Mercedes tez musiał wzmocnić elementy silnika aby wytrzymały te przeciązenia. Honda może troche odkręcić ale to będzie nie wiele i teraz jest już za poźno raczej chyba ze ham zepsuje
  • Odpowiedz
@szmichal: Przecież nikt w momencie walki o mistrzostwo konstruktorów nie podkładałby swojemu kierowcy świni, tym bardziej nie pazerny mercedes. Ludzie sobie wmówili, że to dlatego że "bottas odchodzi" i robią mu na złość. A prawda jest taka, że za pomocą Bottasa mogli testować ile mogą "odkręcić" (stąd też dobre wyniki Bottasa w tamtym czasie)
  • Odpowiedz
@JuzefCynamon: Ma to duży sens, dzięki. Czyli po prostu Honda nie ma pojęcia jak podkręcenie mogłoby wpłynąć na silnik i czy przypadkiem w trakcie wyścigu Ver nie ogłosiłby wybrania papieża. No cóż... pozostaje liczyć na to, że Merc wybierze papieża :/
@kilgoro zgadzam się, że te +5 to śmiech, zwłaszcza jeśli KTÓRYŚ zespół będzie to robić teraz co chwilę.
@naczelnyhejterinternetu poszedłbym krok dalej - jest pula silników? Jest.
  • Odpowiedz
@kilgoro zgadzam się, że te +5 to śmiech, zwłaszcza jeśli KTÓRYŚ zespół będzie to robić teraz co chwilę.


@kovv4lasky: No to mogli zabezpieczyć regulamin przed startem sezonu. Przepisy stanowią taką a nie inną karę, więc każdy na takich samych warunkach może ją ponieść.
  • Odpowiedz
@fordern myśle że FIA jak zawsze nie pomyślała ze prędzej czy później ktoś to będzie tak eksploatował bo to jest odwrotne od idei nowej ekologicznej, wytrzymałej formuły z którą chcą być kojarzeni.
  • Odpowiedz
@JuzefCynamon: Pomyśleli o tym w 2014, ale wtedy pojawiła się Honda i biła wszelkie rekordy zdobywanych kar (swego czasu Alonso i Button zbierali po 70 pozycji). Z czasem wypracowali lepszą, mniej awaryjną technologię, ale złagodzone kary zostały.

I ja nie wierzę w wymianę silnika u Hamiltona, ten tor niezbyt wygląda na sprzyjający wyprzedzaniu. To nie Brazylia.
  • Odpowiedz
@fordern chcieli dobrze, a wyszło jak zawsze ( ͡° ͜ʖ ͡°) mam nadzieje, że za rok to zmienią i wymiana elementów od tak będzie ukrócona chyba, że dojdzie do zniszczenia elementu przez kolizje (choć tu tez były by pewnie nadużycia) dokładnie nawet jak da mu to jak w Brazylii te 0,4- 0,5 w kwalifikacjach nad Verstappenem to z 5 pozycji będzie cieżko odrobić tak łatwo jak tam.
  • Odpowiedz
@JuzefCynamon: w przypadku kolizji i uszkodzenia silnika powinna być inspekcja FIA, potwierdzenie, że "tak, zepsuty" i pozwolenie na wymianę bez kary (ew naprawę), ale na silnik o tych samych parametrach. Przecież to wszystko mają tak unormowane, że FIA jest w stanie sprawdzić czy nowy silnik jest inny czy nie.
  • Odpowiedz