@szmichal jak serio wumienią mu znowu silnik to jebnę, to tak nie ma sensu że może odrobić sobie te 5 miejsc w niesamowitym tempie, podczas gdy inni nie brali takich opcji pod uwagę i jadą na skręconych resztkach
@JuzefCynamon: no ale jeśli Ham zgarnie -5 za nową część spalinową, to czemu Ver nie zrobi tego samego? Pytam, bo po prostu nie wiem, ale na logikę, wtedy RBR też by mógł dorzucić czipa ( ͡°͜ʖ͡°)
@szmichal: dlatego każda zmiana po pierwszym +5 powinna skutkować startem z końca. nie potrafisz zbudować wytrzymałego silnika, albo kombinujesz i ryzykujesz to na koniec
@kovv4lasky ale mercedes wyżyłowal te silniki i nawet kilka na torze zmarnowali (patrz bottas) i przetestowali już za poźno na takie coś bo silnik był projektowany na te 8 wyścigów i każda częśc ma odpowiednią wytrzymałość i podkręcenie go zwiększy awaryjność. Mercedes tez musiał wzmocnić elementy silnika aby wytrzymały te przeciązenia. Honda może troche odkręcić ale to będzie nie wiele i teraz jest już za poźno raczej chyba ze ham zepsuje kwale
@szmichal było tu pisane to kilku krotnie że to chodzi o testy silnika. Zresztą Bottas by przepuścił go więc jaki sens było go przesuwać nizej ? A z przodu zawsze mógł podgryzać Red Bulle
@szmichal: Przecież nikt w momencie walki o mistrzostwo konstruktorów nie podkładałby swojemu kierowcy świni, tym bardziej nie pazerny mercedes. Ludzie sobie wmówili, że to dlatego że "bottas odchodzi" i robią mu na złość. A prawda jest taka, że za pomocą Bottasa mogli testować ile mogą "odkręcić" (stąd też dobre wyniki Bottasa w tamtym czasie)
@JuzefCynamon: Ma to duży sens, dzięki. Czyli po prostu Honda nie ma pojęcia jak podkręcenie mogłoby wpłynąć na silnik i czy przypadkiem w trakcie wyścigu Ver nie ogłosiłby wybrania papieża. No cóż... pozostaje liczyć na to, że Merc wybierze papieża :/ @kilgoro zgadzam się, że te +5 to śmiech, zwłaszcza jeśli KTÓRYŚ zespół będzie to robić teraz co chwilę. @naczelnyhejterinternetu poszedłbym krok dalej - jest pula silników? Jest. Wymieniasz cokolwiek w
@kilgoro zgadzam się, że te +5 to śmiech, zwłaszcza jeśli KTÓRYŚ zespół będzie to robić teraz co chwilę.
@kovv4lasky: No to mogli zabezpieczyć regulamin przed startem sezonu. Przepisy stanowią taką a nie inną karę, więc każdy na takich samych warunkach może ją ponieść.
@fordern myśle że FIA jak zawsze nie pomyślała ze prędzej czy później ktoś to będzie tak eksploatował bo to jest odwrotne od idei nowej ekologicznej, wytrzymałej formuły z którą chcą być kojarzeni.
@JuzefCynamon: Pomyśleli o tym w 2014, ale wtedy pojawiła się Honda i biła wszelkie rekordy zdobywanych kar (swego czasu Alonso i Button zbierali po 70 pozycji). Z czasem wypracowali lepszą, mniej awaryjną technologię, ale złagodzone kary zostały.
I ja nie wierzę w wymianę silnika u Hamiltona, ten tor niezbyt wygląda na sprzyjający wyprzedzaniu. To nie Brazylia.
@fordern chcieli dobrze, a wyszło jak zawsze ( ͡°͜ʖ͡°) mam nadzieje, że za rok to zmienią i wymiana elementów od tak będzie ukrócona chyba, że dojdzie do zniszczenia elementu przez kolizje (choć tu tez były by pewnie nadużycia) dokładnie nawet jak da mu to jak w Brazylii te 0,4- 0,5 w kwalifikacjach nad Verstappenem to z 5 pozycji będzie cieżko odrobić tak łatwo jak tam. Mercedes
@JuzefCynamon: w przypadku kolizji i uszkodzenia silnika powinna być inspekcja FIA, potwierdzenie, że "tak, zepsuty" i pozwolenie na wymianę bez kary (ew naprawę), ale na silnik o tych samych parametrach. Przecież to wszystko mają tak unormowane, że FIA jest w stanie sprawdzić czy nowy silnik jest inny czy nie.
@szmichal: tak zawsze wyglądał ten sport, ktoś znajduje przepis który może dać przewagę i go wykorzystuje, mercedes ładnie zagrał z tymi silnikami, długo pracowali i testowali by dojść do takich wyników ale zmienianie to nie gwarancja wygranej, gorszy tor na wyprzedzanie i HAM może utknąć na 30 kółek za Checo, na 40 za maxem i już jest dalej do majstra.
@szmichal: @Atomus: tu nie chodziło o 20kmh więcej tylko o to że Mercedes Hamiltona przyspieszał jak #!$%@? do prędkości maksymalnej. Przy 0,9s straty na początku prostej startowej, mógł na spokojnie atakować innych kierowców pod koniec tej samej prostej, podczas gdy inni kierowcy musieli się zbliżyć najpierw na te 0,4-0,5s
@Atomus: Nigdy nie dominował tak jak Hamilton i Mercedes w Brazylii. Jak to się utrzyma to nie będziemy mieli rywalizacji do końca sezonu. Hamilton po prostu odjedzie po starcie, a Verstappen nic nie będzie mógł zrobić.
@Ignite: bo nie było takiej potrzeby np. w Meksyku, odjechał na dużą przewagę blisko 20 sekund i nie było powodu by dalej jeszcze cisnąć. Hamilton cały czas był w walce.
@Atomus: ale właśnie na tym to polega, że Mercedes jest w stanie jechać z bardzo mocnym dociskiem, ale dzięki temu silnikowi nie traci czasu na prostych względem przeciwników
@szmichal: nie jestem pewien co do obecnych przepisów pod kątem konstruktora ale to Mercedes jako team powinien dostawać olbrzymie kary punktowe w klasyfikacji konstruktorów. Kara dla kierowcy -5 miejsc w wyścigu jest wystarczające
xd? XD!
Mercedes iq 300, za późno to ogarneli. kara 5 miejsc startowych to śmiech na sali przy 20kmh przewagi na prostych, to jest do odrobienia w 10 okrążeń
https://www.independent.co.uk/sport/motor-racing/formula1/lewis-hamilton-max-verstappen-qatar-f1-b1959139.html?utm_content=Echobox&utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR2fX17zt-CncCl_dXQj-I-yojV_vyTS3PcNlUtdFqsxEm6VUEND72jkb64#Echobox=1637164044
@kilgoro zgadzam się, że te +5 to śmiech, zwłaszcza jeśli KTÓRYŚ zespół będzie to robić teraz co chwilę.
@naczelnyhejterinternetu poszedłbym krok dalej - jest pula silników? Jest. Wymieniasz cokolwiek w
@kovv4lasky: No to mogli zabezpieczyć regulamin przed startem sezonu. Przepisy stanowią taką a nie inną karę, więc każdy na takich samych warunkach może ją ponieść.
I ja nie wierzę w wymianę silnika u Hamiltona, ten tor niezbyt wygląda na sprzyjający wyprzedzaniu. To nie Brazylia.