Wpis z mikrobloga

@vqqmeo: Zależy ile latasz km rocznie. Jak mniej niż 30 tys. to nie koniecznie, bo ten silnik albo jest zasilany gazem w stanie ciekłym, albo lotnym z domieszką benzyny, żeby nie zniszczyć wytryskiwaczy. Inaczej nie zagada.
  • Odpowiedz
@Atreyu: gaz opłaca się zawsze. Dla tego silnika robiłem kiedyś wyliczenie.
Gazownik deklarował 10L LPG + 2L PB. daje nam to jakieś 33 PLN + 12 PLN = 45PLN za jadę na lpg vs ~60 za benzynę.
Jak robisz spore dystanse to warto.
  • Odpowiedz
@vqqmeo: zwrot instalacji za 4000-4500zl masz w 20 000km przebuegu, sam oceń. Teraz moze troche szybciej bo kiczylem to jak gaz byl po 2zl. Jak najbardziej polecam, tylko ogarnij dobrego gazownika z lpg-forum.pl bo trzeba wiedzieć troche wiecej niz przy zwyklej IVgen instalacji. Przerobilem juz 3xTFSI, takze śmiało pytaj
  • Odpowiedz
@trzaichlac69: Jakie 5 lat? Chyba na przeróbce ropniaka.
Licząc pb95 za 6zł/l, gaz 3.3zł/l i instalacji 5kzł, 2l benzyny + 10l gazu (zamiast 10l benzyny) wychodzi spadek kosztów paliwa o 15zł, czyli niecałe 35k km. Większość tyle robi w 2 lata, więc przy planowaniu użytkowania samochodu przez min. 3-4 lata ma to sens.
  • Odpowiedz