Wpis z mikrobloga

Cześć, mam dylemat odnośnie letnich opon. Rozmiar 245/40/19, obecnie mam Pilot Sporty 4, do wymiany będę miał dwie sztuki przed następnym sezonem. Szukając po oponeo trafiłem na kilka wariantów tej opony:

a) Zwykłe PS4 - 751/szt, etykieta UE C/A;
b) Zwykłe PS4 ale z homologacją BMW - 755/szt, etykieta UE A/B (??);
c) Zwykłe PS4 - 861/szt; etykieta UE A/B (czyli tak jak w pkt. b))
d) PS4S - 1311/szt (no poza oponeo jestem w stanie znaleźć po 1100/szt); etykieta UE D/B

I teraz tak - czy te zwykłe PS4 różniące się parametrami na etykiecie (pkt. a vs pkt. b i c) to jakiś gen1 vs gen2, zmiana zasad w samych badaniach tych parametrów i po prostu są po staremu/po nowemu czy jeszcze coś innego?

Kolejna sprawa - czy jest sens dopłacać te 4 stówki do sztuki żeby mieć PS4S? Z tego co widzę to różnica jest taka że opona jest bardziej w kierunku toru, na czym mi nie zależy bo auta używam głównie w jakieś dłuższe trasy.

No chyba że ktoś może polecić coś lepszego niż te Pilot Sporty 4, bo dwie kolejne sztuki będę pewnie wymieniał w kolejnym roku, także zmiana modelu też jak najbardziej wchodzi w grę.

#opony #samochody
  • 6
  • Odpowiedz
@ScaRRyMaN: Też nic, wszystko ma podany ten sam zakres - 2020/2021. Jedyne co mi przychodzi do głowy to że faktycznie te opony z homologacją BMW są jakoś przystosowane pod inną charakterystykę zawieszenia i mają jakieś zmiany w mieszance - mimo wszystko wydaje mi się to mega dziwne
  • Odpowiedz
@AlezWieje: zostałbym przy PS4, ewentualnie rozważyłbym Potenza Sport lub PZero. Potenzy podobno kleją nieziemsko jak się dogrzeją, czyli na trasy w sam raz no i są najtańsze z tej trójki - ok 700zł/szt w twoim rozmiarze. PZero też świetnie kleją natomiast najszybciej się zużywają. PS4 to w sumie kompromis pomiędzy zużyciem a przyczepnością.

Ja się w tym roku przesiadłem na PS4 i uważam, że to świetny wybór jak ktoś żwawiej jeździ
  • Odpowiedz