Wpis z mikrobloga

Ktoś kumaty? Nie wzbudza mi alternatora w starym VW PASSACIE B3.

Nie świeci kontrolka ładowania - w ogóle - pewnie ona jest powodem.

Czy mogę podpiąć drugą kontrolkę luzem, po plusie i do styku wybudzania w alternatorze? Będzie tak banglać?
Alternator jest na 100% ok.

Spytałbym na elektrodzie, ale zaczną od tego, że skoro się nie znam to po co pytam, a skończą na szukajce i wałkowaniu tematu.

#elektronika #elektryka #mechanikasamochodowa
  • 12
@AUTO-KOMIS zrób tak jak napisałeś tj. kontrolką podaj plus na alternator i jak się wzbudzi to poszukaj uszkodzonego kabla. W kilku vw przewody lubiły gnić nad rozrusznikiem
@Atan: @biskup2k:
Alternator sprawdzony w innym samochodzie - śmiga od razu, także wina leży gdzieś po stronie instalacji.
Po przygazówce pobudza się, ale nie satysfakcjonuje mnie gazowanie zimnego auta ponad 3000 rpm :) musi działać normalnie.
Nie zaświeca się wcale kontrolka ładowania - tutaj szukałbym przyczyny, ponoć w liczniku jest rezystor czy coś, co pobudza alternator.
Po odpaleniu, na wolnych obrotach nie ma ładowania, po podaniu prądu na styk pobudzania
@AUTO-KOMIS: nie doczytałem że sie kontrolka nie zaswieca. Wyjmij licznik i sprawdź czy nie jest przepalona. Kontrolka od ładowania powinna miec z jednej strony podłączone 12+ po zapłonie z a drugiej pin od wzbudzenia na alternatorze. Przyłóż kabel który idzie do wzbudzenia do masy i kontrolka powinna sie zapalic. Jeśli nie to szukaj uszkodzenia w instalacji/liczniku. Nie jestem na 100% pewien ale chyba te pastuchy nie posiadały dodatkowego rezystora od wzbudzenia
aby było obciążenie na alternatorze, nie uszkodzi alternatora?


@AUTO-KOMIS: W tych starych alternatorach można dać plus bezpośrednio i przeżyje jedynym efektem ubocznym będzie to że dawać to napięcie na wirnik przed odpalaniem silnika (co przy dłuższym postoju będzie na nagrzewać).

A w liczniku chyba jedynie żarówka przewodzi prąd wzbudzenia w tych rocznikach. Rezystor dali w nowszych samochodach z ledowymi kontrolkami.
@biskup2k: Jutro powinien do paczkomatu przyjść licznik, to się pobawię i dowiem, czy wina licznika, czy kabli.

Jak nie dojdę gdzie jest problem, to na koniec w formie druciarstwa - prąd do wzbudzania podciągnę z "plusa po kluczyku" więc wybudzać się będzie po przekręceniu zapłonu.