Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
Ostatnio na tagu #retrogaming był temat poruszający kwestię różnic w obrazie na telewizorach CRT i LCD. Jakiś mirek stwierdził, że skoro da się na screenach pokazać że jest lepiej, to czemu nie ma tego zaimplementowanego w emulatorach? Klepnąłem sobie dzisiaj temacik w google... i okazało się że jak najbardziej się to implementuje xD
Na screenie Rondo of Blood z retroarchowym shaderem crt-lottes-multipass-glow, ale tych filtrów jest o wiele więcej - ze zniekształceniami*, bez zniekształceń, z bardziej widoczną siatką, z mniej widoczną siatką, z poświatą, bez poświaty - no po prostu co kto lubi.
Screen nie oddaje w pełni jak to wygląda, ale zapewniam że jest naprawdę dobrze. Wybrany shader udaje nawet pojedyncze diody w pikselach telewizora.
Wciąż nie jest to to samo co prawdziwy CRTek, ale doświadczenie i tak jest zdecydowanie "pełniejsze".


#staregry #castlevania #emulacja #retroarch
Zwanek - Ostatnio na tagu #retrogaming był temat poruszający kwestię różnic w obrazie...

źródło: comment_163509830023nFuPg5ukwowlps9U5qU0.jpg

Pobierz
  • 14
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Czymsim: Obawiam się że nie - skoro znacznie popularniejszy esport do tego nie doprowadził, to tym bardziej retrogaming nie da rady.
O tyle dobrze, że dla retrograczy w CRT technologia jest tyleż warta, co i nostalgia. Dlatego wszystkie wady starych przętów zamieniają się w zaletę i stary TV za 50 czy 100zł wydaje się nawet lepszym zakupem niż potencjalny nowy, drogi monitor wolny od dawnych nieudogodnień.
Screen nie oddaje w pełni jak to wygląda, ale zapewniam że jest naprawdę dobrze. Wybrany shader udaje nawet pojedyncze diody w pikselach telewizora.


@Zwanek: na prawdziwym CRT nie miałbyś tak ładnego obrazu jak w emu bo złącza w starych konsolach były #!$%@? xd

Ten efekt CRT, że "polepszało" obraz działało głównie w starych monitorach.
czasem sie zastanawiam czy zwiekszajaca sie popularnosc retrogramingu spowoduje, ze ktos w koncu zacznie produkowac nowe monitory CRT,


@Czymsim: @Zwanek: Obecnie to nie ma sensu, drogie i praktycznie więcej zalet niż realnych wad. Już szczególnie, że LCD przegoniły CRT pod wieloma względami dawno temu.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
na prawdziwym CRT nie miałbyś tak ładnego obrazu jak w emu bo złącza w starych konsolach były #!$%@? xd

@Kryspin013: Wciąż mam TV CRT do retrogierek, więc mniej więcej wiem z czym to się je ;)
Zakłócenia też są emulowane. Jeżeli grałeś w Cyber Shadow, to tam był w opcjach efekt "bad wires" i on mega robotę robił. Jak znajdę coś podobnego w Retroarchu to będę spełniony.
Bo jest "przyjemne" dla oka ¯_(ツ)_/¯


@Zwanek: gdyby tak było to by taką popularność nie zyskiwały te wszystkie mody do RGB. Nie piszemy o samym sensie CRT tylko to, że domyślnie obraz z konsol to było gówno straszne i trzeba było albo kupić sobie droższy przewód albo modyfikować konsole pod lepszy obraz. Nawet kiedyś się to robiło xD

Na zwykłym kompozycie to nawet tekst niekiedy jest w #!$%@? trudny do przeczytania
Zakłócenia też są emulowane. Jeżeli grałeś w Cyber Shadow, to tam był w opcjach efekt "bad wires" i on mega robotę robił. Jak znajdę coś podobnego w Retroarchu to będę spełniony.


@Zwanek: Sprawdź CRT Royale Composite, a w opcjach (shader parameteres) zmień NTSC Preset na 2 i NTSC Phase na 2 (można jescze zmienić resolution scaling na ~0.80 i namieszać w convergence) żeby otrzymać tak ładnie zwazelinowany obraz jak na picrel
gwarth - > Zakłócenia też są emulowane. Jeżeli grałeś w Cyber Shadow, to tam był w op...

źródło: comment_1635424809tmvRnlVTgeoFzcn9z0RNUp.jpg

Pobierz