Wpis z mikrobloga

@masiej: Jak wyżej, licznik będzie pokazywał więcej niż pokazuje teraz bo mniejsze koło będzie się kręcić szybciej, dodatkowo auto będzie minimalnie niżej i wygląd może być gorszy, tak to tyle, prowadzenie pewnie będzie ok. Producent auta dopuszcza również ten niższy profil? Bo nie wiem jaki sens zmieniania, ja jestem zwolennikiem w przypadku opon tego, co zaleca producent samochodu.
@masiej: Nie no jasne że się wymienia zużyte, ale może poszukaj opon innego producenta niż masz? Nie wierzę że jakiś rozmiar nie jest produkowany. Sprawdź też, czy te 55 to są zalecane do Twojego auta, bo może akurat nie 55 a 50 powinny być, różnie to bywa, oczywiście jeżeli nie są to pierwsze opony tego auta.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@vertical: te, o które pytam są innego producenta niż obecnie mam. Poszukałem w necie i do mojego auta rekomendują: 185/60/14
185/55/15
195/50/15
195/55/15
205/45/16
Więc myślę, że ta 50 będzie git w takim razie
@Zales360: "Co to jest profil opony? To nic innego jak wskaźnik zawarty w rozmiarze ogumienia, który określa wysokość ściany bocznej. Jego wartość jest wyrażona za pomocą liczby. Ta z kolei definiuje procentowy stosunek wysokości opony do szerokości bieżnika. Przykład? Jeszcze dwie dekady temu modele otrzymywały profil na poziomie 100. Oznacza to mniej więcej tyle, że modele miały taką samą wysokość ściany bocznej jak szerokość śladu. Dziś producenci stawiają na dużo niższe
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@cavird: dziwne, sądziłem że profil to określona wartość dla samej ściany bocznej a nie jej stosunek do szerokości. To by oznaczało że dwie opony, dajmy na to 215/45R16 i np 245/45R16 będą miały inny rozmiar ściany bocznej (skoro profil to stosunek ściany bocznej do szerokości a nie tylko sam rozmiar ściany bocznej) a tym samym koło będzie większe lub mniejsze?