Wpis z mikrobloga

@sajnguri800: bo ile pasów byś nie zrobił, zawsze będą wykorzystane w 100%

Poza tym IMHO największym problemem jest to, że zjazd na Mordor w lewo (jadąc od Al. Krakowskiej) jest dopiero przy Galerii Mokotów (nie liczę skrętu w prawo w Postępu i nawrotkę na wiadukt). Skręt w lewo w Postępu czy w Suwak robiły robotę.
@sajnguri800: i efekt jest taki, że ludzie chcąc przejść z jednej strony ulicy Postępu na drugą muszą cisnąć po schodach, a jak ktoś z wózkiem to czekać na windę itd.
A żeby było ciekawiej to zaraz po skończeniu przebudowaly zmieniła się koncepcja i pojawiło się przejście dla pieszych przez Marynarska przy Woloskiej
@sajnguri800: Zobaczymy jak to będzie jak otworzą tunel POW. Patrząc po ruchu na Wilanowskiej dużo osób tamtędy jeździ na trasie Wilanów <=> Włochy.
Żeby tam się pozbyć korków to musieliby podprowadzić metro. Ale zanim to zrobią to biura stamtąd uciekną.
Tylko to pewnie będzie za 10 lat najwcześniej


@nalej_mi_zupy: faktycznie, coś się dzieje:
https://www.ztm.waw.pl/informacje-prasowe/2021/03/15/warszawa-rozpoczyna-budowe-trzeciej-linii-metra/

W pierwszym etapie, który zakończy się w 2028 roku, powstanie sześć stacji. (...) Nowa linia zostanie poprowadzona z funkcjonującej już od kilku lat stacji Stadion Narodowy, która od początku była planowana jako węzeł przesiadkowy. Stamtąd M3 pojedzie na kolejne stacje: Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego i stację Gocław


A kiedy będzie na Mordorze, tego
@gomjeden: Nie jestem specjalistą urbanistą, ale pewnie 10 razy taniej i 10 razy szybciej by zrobili tramwaj bezkolizyjny na estakadzie na trasie metro Wilanowska - PKP Służewiec no ale Warszawa już jakiś czas temu stwierdziła, że priorytetem jest metro a nie rozwój tramwajów.
@sosna119: @sajnguri800: Nie mówiąc o tym że na wiadukcie zabrakło już miejsca na pas dla rowerów, jest tam zbyt wąsko żeby bezpiecznie wyprzedzić rower i niektórzy kierowcy odwalają tam niebezpieczne manewry, tylko po to, żeby zaraz za wiaduktem stanąć w korku przed rondem czy przed Domaniewską i być z powrotem wyprzedzonym przez rowerzystę. Na odcinku Cybernetyki między rondem Żabczyńskiego a Obrzeżną brakuje wydzielonego pasa od skrętu w prawo na osiedla
@dybligliniaczek: nie no, od kiedy jest wiadukt nad Marynarską, pasek (nomen omen) Postępu nie stoi, a korki przesunęły się dalej (z perspektywy Domaniewskiej: za Marynarską), przez co elegancko wyjeżdżam sobie w prawo i mknę w kierunku Włochów. Zanim powstał wiadukt, przejazd Postępu od Domaniewskiej do Marynarskiej (całe 400 metrów) potrafił zająć 40, nawet 50 minut.

Najprzyjemniej jeździło się w kwietniu zeszłego roku ( ͡° ͜ʖ ͡°)