Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Mirasy czy wie ktos jak powinno wygladac poprawne podlaczenie zaworu n75 w silniku 1.9 tdi agr bez zmiennej geometrii? Na internecie doslownie kazdy pisze inaczej, kazdy z wezykow na kazdym schmacie idzie inaczej, mam jeden schemat ale tez nie wiem czy jest poprawny bo kwitowali ze dolot idzie od drugiej strony, wstawie w komentarzu

#mechanika #mechanikasamochdowa #kiciochpyta #diesel #vag
  • 11
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@biskup2k: Problem wlasnie w tym, ze doslownie loteria, byl brak mocy ale za to zaworek zaczal podstukiwac, zmienilem miejscami dwa wezyki i moc wrocila, wysiadlem z auta wracam godzine pozniej mocy nie ma, zaworek dalej pyrka, chce kupic nowy i wtedy podlaczyc go raz a dobrze
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@biskup2k: Dodam ze jak moc wrocila pomyslalem ze sprobuje podlaczyc n18 po wlozenou trojnika ktory prowadzi do n239 a dalej do klapy gaszacej auto nie wkrexalo sie ja obroty, w ogole kazde podcisnienie wprowaezone w obieg n18 i n239 konczy sie tym ze auto nie ma mocy nie wkreca sie i kopci na bialo, kiedy podcisnienie odlacze to chodzi nornalnie
  • Odpowiedz
@Tomekv23: To może źródłem twoich problemów jest podłączenie N18 i N239 i zamyka ci klapę gaszącą albo puszcza cały czas spaliny EGRem. Jak po odpięciu EGR i klapy gaszącej jest dobrze to zostaw w spokoju N75.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@biskup2k: Z tym ze po odpieciu n18 dopiero samochod sie wkreca bez problemu, ale mocy dalej brak, jak poruszalem tym n75 i raz wpuscilem do niego podscinienie podmieniajac go z n18 i potem znowu na swoje miejsce zwrocony to magicznie sie naprawil i moc wrocila, no ale potem znowu znikla, n18 kupiony nowy i na nim to samo, n239 jeszcze do wymienienia mi zostal wiec narazie temat n18 i n239 olewam
  • Odpowiedz
@Tomekv23: N75 przy turbo bez zmiennej geometrii ma całkowicie oddzielny obwód pneumatyczny. Bo działa na nadciśnienie pobierane z gruszki. Nie wiem tutaj można tutaj zamienić zawory z tymi podciśnieniowymi.
Możesz zrobić test czy ci gruszka działa (nie jest dziurawa) łącząc na stałe muszlę turbiny z gruszką. Wtedy na vagu powinno być przy przyspieszaniu chyba 0,5 czy 0,3 bara. A jak odepniesz gruszkę od reszty układu to powinno przeładowywać.
  • Odpowiedz
via otwarty_wykop_mobilny_v2
  • 0
@biskup2k: A da sie sprawdzic gruszke inaczej? Ludzie pisza o strzykawce, ale to w przypadku ze zmienna geometria zeby sprawdzic czy sztanga(?) Sie rusza, da rade u mnie strzykawka sprawdzic czy ten test nie bedzie na nic wskazywal?
  • Odpowiedz
@Tomekv23: Też zadziała. Tylko pewnie trzeba mieć większą strzykawkę. Tylko tutaj gruszka działa na nadciśnienie to można by pompką albo sprężarką dmuchnąć ostrożnie. Tylko mój test też by dał odpowiedź czy z turbosprężarką i wastegatem jest wszystko dobrze.
  • Odpowiedz