Logo i logotyp to pojęcia często używane zamiennie. Niesłusznie, bowiem oba mają inne znaczenie. Firma może posiadać logo oraz osobno funkcjonujący logotyp i sygnet. Wszystko zależy od designu marki oraz zaplanowanej identyfikacji wizualnej.
Firma może posiadać logo oraz osobno funkcjonujący logotyp i sygnet
@Nieszkodnik: Zgadzam się z Twoim cytatem odnośnie szerokiego pojęcia jakim jest logo, na który mogą składać się węższe pojęcia jak sygnet i/wraz z logotypem(oraz tzw. taglinem). Ale, co znacznie bardziej istotne, jest w Twoim cytacie słowo "może", co oznacza, że są przypadki, kiedy słów logo i logotyp możemy używać zamiennie. Przykłady logo gdzie logo = logotyp: - Coca-Cola - BMW -
Ale, co znacznie bardziej istotne, jest w Twoim cytacie słowo "może", co oznacza, że są przypadki, kiedy słów logo i logotyp możemy używać zamiennie.
@G00LA5H: no i? Co to ogólnie zmienia, że istnieją takie przypadki? No nic, bo są to dwa zbiory, mające jedynie część wspólną (to oznacza "może" w cytacie), ale nie są tożsame, nieprawdaż?
To jest bolączka dzisiejszych czasów, że ludzie nie rozumieją i nie czytają operatorów/spójników/wykluczeń.
@Nieszkodnik: Zmienia i to bardzo wiele, ponieważ w zależności od przypadku logotyp może być (jak to ująłeś - przystaje na to określenie, ale nie jest właściwe) podzbiorem logo, ale co istotniejsze jest pierdyliard przypadków, w których logo i logotyp posiadają identyczne znaczenie(przykłady podałem ci w poprzednim poście). A to implikuje, że logotyp może równać się logo. A zatem w pewnych przypadkach(ich sporej liczbie) znaczenie tych słów jest jednakie.
A zatem w pewnych przypadkach(ich sporej liczbie) znaczenie tych słów jest jednakie.
@G00LA5H: zaś w pozostałych znaczenie jest różne, co nie? I te pozostałe przypadki powodują, że ogólne stwierdzenie logo = logotyp nie jest prawdziwe, choć w szczególnych przypadkach moze tak być. Chory byłeś, jak w podstawówce uczyli o zależności wzajemnej zbiorów?
@Nieszkodnik: Niestety wypaczyłeś/przekłamałeś zbiory. Otóż zbiory przedstawiłeś błędnie, ponieważ zbiór logotyp w 100% zawiera się w zbiorze logo, innymi słowy należy do niego(pisałem o tym w drugim wpisie). A nie tak jak przedstawiłeś, że są to dwa rozdzielne zbiory, które mają część wspólną jak na twojej grafice. Z twojej grafiki wynikałoby, że są takie logotypy, które nie wchodzą w skład logo, co jest kłamstwem. Nie potrafisz przyznać się do błędu i
@G00LA5H: no nie...
Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-logotyp-a-logo-podstawowe-roznice
@Nieszkodnik: Zgadzam się z Twoim cytatem odnośnie szerokiego pojęcia jakim jest logo, na który mogą składać się węższe pojęcia jak sygnet i/wraz z logotypem(oraz tzw. taglinem).
Ale, co znacznie bardziej istotne, jest w Twoim cytacie słowo "może", co oznacza, że są przypadki, kiedy słów logo i logotyp możemy używać zamiennie.
Przykłady logo gdzie logo = logotyp:
- Coca-Cola
- BMW
-
@G00LA5H: no i? Co to ogólnie zmienia, że istnieją takie przypadki? No nic, bo są to dwa zbiory, mające jedynie część wspólną (to oznacza "może" w cytacie), ale nie są tożsame, nieprawdaż?
@G00LA5H:
@G00LA5H: zaś w pozostałych znaczenie jest różne, co nie? I te pozostałe przypadki powodują, że ogólne stwierdzenie logo = logotyp nie jest prawdziwe, choć w szczególnych przypadkach moze tak być. Chory byłeś, jak w podstawówce uczyli o zależności wzajemnej zbiorów?
@G00LA5H: P.S. jak dla siedmiolatka:
Zbiór A nie jest tożsamy ze zbiorem B, jeśli różnią się choć jednym elementem, niezależnie od tego, ile elementów mają wspólnych...
A to logo, B to logotyp, a ty mówisz o ich iloczynie, tej czerwonej części...
@Hekun: znałem uczelnie gdzie trzeba było się zapisać na prywatną uczelnię żeby zdać na publicznej uczelni xP
Chyba po polskiemu, powinno być "i nie bądź pytany"..
Nie potrafisz przyznać się do błędu i