Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Czy w Polsce copywriting jest nierozerwalnie połączony z SEO?
Początkowo tworzyłem za pośrednictwem GC, ciesząc się z możliwości zarobienia jakichkolwiek pieniędzy słowem pisanym.
Zainteresowanie się pewnym branżowym forum, przyniosło owoce w postaci pierwszej współpracy poza platformą. Niezwykle udana przygoda - dobrze zarabiałem, tematyka artykułów realnie mnie interesowała, a mój "zwierzchnik" nie szczędził konstruktywnej krytyki, tak samo jak nie stronił od pochwał. Z perspektywy czasu, to chyba jego osoba była największym plusem. To On pierwszy wyciągnął do mnie rękę. Jego krytyka zawsze trafiała w punkt, a komplementy skutecznie tłumiły brak wiary we własne możliwości.
Niech mu się wiedzie w nowej branży. Dorime.
Oczywistością było, że powrót na stare śmieci, będzie bolesny. I był. Jak cholera.
Takie doświadczenia zrażają do ogólnodostępnych platform i w większości przypadków są katalizatorem rozpoczęcia własnej działalności lub zwrócenia wzroku w stronę agencji.
Pierwszy wariant odrzuciłem na starcie. Nie czuję się na tyle pewnie, by coś takiego zainicjować. Brakuje mi pewności siebie, podchodzę bardzo krytycznie do własnych tekstów, no i przede wszystkim uważam, że mam jeszcze spore pole do poprawy.
Zainteresowanie się agencjami, było naturalną koleją rzeczy i tutaj dochodzimy do meritum - nie jestem SEOwcem. Dobrze odnajduje się w artykułach i tekstach blogowych, ale upychanie jak największej ilości KW to nie moja bajka. Wszystkie agencje, które do tej pory sprawdzałem, przykładają bardzo dużą wagę do tego elementu, stąd właśnie moje pytanie - czy istnieją agencje copywriterskie, których profil działalności nie jest związany z SEO?

#seo #copywriting

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #6131042dcac448000a951eeb
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: karmelkowa
Roczny koszt utrzymania Anonimowych Mirko Wyznań wynosi 235zł. Wesprzyj projekt
  • 7
cały świat w tę stronę zmierza, jak nie seo, to content marketing; jest też coś pomiędzy dziennikarstwem a copy, ale to bardziej jednak redakcje
OP: @iEarth:
Na SEO znam się jak na fizyce jądrowej, więc pewnie bredzę, ale chciałbym doprecyzować kilka kwestii.
SEO to oczywiście dobry - jeżeli nie najlepszy - kanał promocji, ale wydaje mi się - up - że w przypadku stron chcących zbudować stałą audiencję, jednak bardzo mocno liczy się treść.
I teraz nie rozumiem czy SEO działa na zasadzie indywidualnej czy kolektywnej. Czy strony pozycjonuje się ogólnie (jako całość) czy
@AnonimoweMirkoWyznania: Jakościowe treści SEO są jakościowe i są SEO i za to się odpowiednio płaci. :p Dobre teksty są merytoryczne, a jednocześnie w naturalny sposób dba się o to, by zawierały odpowiednie frazy kluczowe. Oczywiście raczej w odmienionej naturalnej formie, a nie pokraki typu "wywóz śmieci Warszawa". Również zajmuję się dodatkowo copy i nie widzę w ogóle problemu w naturalnym nasyceniu tekstu frazami. A zleceń typu "prosze mi tu dac nieodmienioną
@AnonimoweMirkoWyznania: Nie jest połączony nierozerwalnie. U nas np. copywriterzy w ogóle nie piszą pod SEO, choć mają szereg wytycznych, ale odnoszą się one bardziej do tego, jak ma wyglądać tekst pod względem merytoryki i formatu. Finalnie optymalizacją zajmuje się specjalista. Nie ma czegoś takiego jak uniwersalna optymalizacja tekstów SEO, czy też dynamicznie generowana. O wiele prościej też optymalizuje się treści pod SEO, które nie są nieudolnie zoptymalizowane i nasycone często w
@AnonimoweMirkoWyznania: 80%* copywritingu to budżety z seo idą i działają na zlecenie/pod wytyczne, we współpracy z seo.
Są też copy do reklam, katalogów, blogów/stron wizerunkowych czy specjalistyczni copy, ale tego jest mniej.

* - wg danych z IDZD, ale jest to znaczna większość