Wpis z mikrobloga

Zastanawiam się nieśmiale nad rozpoczęciem przygody z oświetleniem smart. Mam w związku z tym kilka pytań, gdyż jestem zielony w temacie.
1. Co myślicie o takich ściemnialnych gu10 od Yeelight? Czy ktoś z Was je posiada i może podzielić się opinią? Ewentualnie czy polecicie tańszą alternatywę?
2. Czy takie żarówki sprawdzą się w łazience?
3. Ile żarówek będę potrzebował do łazienki o metrażu 4,88m2? Bazując na luxach, lumenach i wat wyliczyłem, że potrzebnych było by 7-8 żarówek, ale nie jestem przekonany, że moje wyliczenia są ok.
4. Mam również pytanie typowego laika: czy takie smart żarówki non stop pozostają w trybie czuwania, czy można też z nich korzystać jak ze zwykłego oświetlenia, czyli włączać je i wyłączać za pomocą tradycyjnego włącznika ściennego?

Będę wdzięczny za pomoc. W necie jest niby sporo materiałów, ale pierdzielca można dostać od tego nawału informacji.
#oswietlenie #led #xiaomi #yeelight #smarthome
  • 13
  • Odpowiedz
@Waldemar_Wpieldor: Ad 4. Jeśli wyłączysz ją za pomocą włącznika ściennego, to jedyna opcja na włączenie jej, to tylko za pomocą tego samego włącznika.
Chyba, że zmienisz włącznik na taki, który będzie zmieniał jej stan, a nie odcinał prąd. :)
  • Odpowiedz
@Waldemar_Wpieldor:

1 - nie bierz ich. Mają mało światła bo tylko 350lm i wąski kąt świecenia 36* (standardowe maja 120*)
2 - każda się sprawdzi, ja bym szukał min 500lm do łazienki na sztuke. Sam mam 4szt po 580lm i jest wystarczająco, łazienka ok 4,4m2

3 - jak wyżej - tylko nie wąski
  • Odpowiedz
@trapist_e: dzięki za wyjaśnienie

@masqu88: Tobie również bardzo dziękuję. Odpuszczam w takim razie.

Inna sprawa, po co Ci smart żarówki do łazienki??


No cóż, dla klimatu podczas kąpieli we dwoje, hehe. Taka fanaberia. Ale odwiodłeś mnie od tego zakupu. Zamiast tego może kupię bar Philips Hue.
  • Odpowiedz