Aktywne Wpisy

deiceberg +453
źródło: images (10)
Pobierz
LubieHardkor +41
Unia Europejska chce zrobić to co chciał Hitler, tylko pokojowo i długo dystansowo, tak, że ludzie nie będą wiedzieli kiedy to się stanie, na zasadzie gotowanej żaby, gdzie wrzucisz żabę do wrzątku, to ta będzie starała się z niego uciec, lecz gdy wrzucisz żabę do zimnej wody i powoli będziesz podgrzewał temperature, ta będzie się przyzwyczajać, i gdy przekroczy bezpieczną temperature, żaba umrze, bez jakiejkolwiek próby ucieczki
#oswiadczeniezdupy #uniaeuropejska #protestrolnikow #ue
#oswiadczeniezdupy #uniaeuropejska #protestrolnikow #ue

zaczynam zabawę z Arduino, trochę już poczytałem, ale nadal jestem nowy w tematach elektroniki i mam kilka pytań:
1) kupiłem płytkę z logiką 3,3 V i zastanawiam się jak obsłużyć nią czujnik, lub inny element na 5 V? Z zasilaniem nie będzie problemu, ale co ze sterowaniem? Gdyby to był silnik, to jakiś mosfet i sprawa załatwiona, ale co gdy muszę odbierać z niego dane, żeby sygnał zwrotny nie uszkodził pinu na płytce, lub nie spalił całej płytki?
2) czy ma znaczenie, czy element np czujnik temperatury jest analogowy, czy cyfrowy? - jakie poza innym pinem na płyce, w kontekście moich 3,3 V i czujnika na 5V?
3) chyba że 5v można spokojnie mieszać z 3v3, byle prąd nie był za duży?
4) co z rezystorami? czy trzeba z nich korzystać zawsze, gdy jakiś element nie ma w sobie wbudowanego rezystora?
5) podobnie z kondensatorami? czy trzeba ich używać zawsze, gdy nie używam płytki, tylko z jakiegoś zewnętrznego źródła napięcia?
6) o czym powinienem jeszcze pamiętać używając płytki 3,3 V, czytając poradniki z płytkami typu uno na 5 V?
Ktoś coś rozjaśni?
#arduino #programowanie #elektronika #pytanie
Jeśli czujnik analogowy wysyła sygnał bliski 5V do kontrolera 3.3V, to może mieć to znaczenie, choć tu wystarczy zwykły dzielnik na dwóch rezystorach. Cyfrowy zawsze wysyła bliskie Vcc