Wpis z mikrobloga

@lemoniadowy-joe: więcej assetów w sklepie. Ja od lat korzystam z Unreala, i ostatnio odpaliłem Unity by wrzucić tam swój model i sprzedać w ich sklepie. Unity a Unreal, to jak Passat a Ferrari.
W Unity podejrzysz swój model, ale najpierw musisz do tego wyciągnąć okno. I tyle.
W UE4 bez problemu podejrzysz swój model, jego siatkę, uv, stworzysz kolizje, LOD i podejrzysz całe mnóstwo innych rzeczy.
UE4 to kombajn, ma wszystko.
@lemoniadowy-joe: Łatwiej znaleźć ludzi którzy ogarniają C# lub coś podobnego - jak java - i przeszkolić ich na unity developerów, niż znaleźć ogarniętych ludzi od C++ do unreala.
Programowanie wizualne Unity też ma, w kilku różnych paczkach ( ͡° ͜ʖ ͡°), ale koniec końców robiąc gry od kodu się nie ucieknie i potrzebni są programiści.

Unity wybiło się głównie łatwą obsługą, dobrą dokumentacją i dużym community. Dokumentacja
oba mają swoje wady i zalety, jak chcesz robić klasycznego FPSa (bez udziwnień), open world lub multiplayer (ale nie open worlda multiplayera bo nie wspiera) to Unreal będzie lepszy. Kolejną zaletą jest to że kod C++ jest szybszy niż C#, trudniejszy do dekompliacji (w Unity haczenie kodu to no problem) i nie trzeba się użerać z Garbage Collectorem C# (Unrealowy garbage collector to nie problem). Do tego C++ łatwiej odstrzelić sobie stopę
@lemoniadowy-joe:
- wszystkie fpsy robione na UE mają ten sam feeling. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- Unity pozwala zrealizować przeróżne kreatywne pomysły. W UE zrealizowanie jakichś szalonych koncepcji jest z tego co wiem - dużo trudniejsze.
- Modularność i możliwość zrobienia swoich mikro systemów wedle potrzeb.
- webgl, android, switch... No na wszystko przeportujesz grę.
Znacznie niższy próg wejścia


@arturh: No nie wiem. Korzystałem przez chwilę jakieś pół roku temu i w porównaniu do unreala, unity było dla mnie strasznie toporne. Odwrócone osie (Y jako pionowa), edycja materiałów nie jest tak przejrzysta jak w unrealu, no i chyba nie ma tu żadnego visual scriptingu (przynajmniej domyślnie, ale mogę się mylić). Na unrealu łatwiej zaimplementować proste rzeczy na blueprintach niż uczyć się C#. Ale może to kwestia
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@lemoniadowy-joe: nie wiem jak teraz ale około 4 lata temu gdy go odpaliłem to na moim słabym lapku strasznie mulił i potrzebował dość dużo zasobów, unity pod tym względem było bardzo lekkie. Eksporty na mobile w unreal przy pustym projekcie ważyły znacznie więcej niż w unity, nie pamiętam dokładnie ile ale coś mi świta, że na tamte czasy taki wyeksportowany projekt w APK nie mieścił się bez dzielenia na Google Play
@lemoniadowy-joe: IMO Unity jest łatwiejszy na start. https://learn.unity.com/ to najlepsze tutoriale do Unity jakie spotkałem. Jak zrobisz dwa learning pathy (Essentials & Junior Programmer), to tak naprawdę dostajesz podstawowe narzędzie, żeby zacząć. Niestety miałem kilka podejść do Unreala i za każdym razem krzywa nauki jest duża :)

Oczywiście to nie tak, że Unity jest lepszy od Unreala ogólnie. Myślę, że warto zacząć od Unity, zrozumieć cykl życia obiektów, mechanik itp itd