Wpis z mikrobloga

Mam problem z grande Punto 1.4 8v z 2009. Próbowałem wczoraj odpalił, przekręcił parę razy rozrusznikiem - kaput, akumulator ded. Odpaliłem na kabelki, pojeździłem godzinę i wszystko działało elegancko. Chodziły tylko światła + delikatnie nawiew na szybę. Wstałem dziś wcześniej do pracy by trochę pojeździć i doładować Aku - no znowu to samo, napięcie na aku 11.84v. za najbardziej prawdopodobna przyczynę wydaje mi się montaż ledòw do podsufitki, które jak dopiero wczoraj znalazłem na necie - potrafią powoli rozładowywać Aku . Wezmę dziś prostownik od kumpla i podladuje, ale jest to możliwe by w godzinę akumulator nie naładował się na tyle by odpalić auto ? Alternator wymieniany w tamtym roku, aku wydawało mi się też w porządku - potrafił stać tydzień w zimie i odpalić bez problemu. #samochody #fiat #grandepunto #kiciochpyta
  • 22
  • Odpowiedz
@MeowsAndStuff: Może być tak, że sam akumulator już zdycha, ale jeśli faktycznie ledy żrą ci prąd na postoju, to w tę godzinę mogło się naładować na tyle słabo, że przez noc znów zdążyły pobrać prąd z akumulatora. Sprawdź miernikiem pobór prądu na postoju z podłączonymi ledami i bez.
  • Odpowiedz
@aksal89: ledy to ja od razu w kosz wrzuciłem. Jeździłem godzinę więc lądował się z alternatora i wszystko działało na miarę normalnie, poza jakimiś dziwnymi rzeczami że np. zamek centralny przestał działać z kluczyka, dopiero po zamknięciu i zablokowaniu z samochodu się odblokował. Szkoda tylko że nie sprawdziłem napięcia ładowania
  • Odpowiedz
poza jakimiś dziwnymi rzeczami że np. zamek centralny przestał działać z kluczyka


@MeowsAndStuff: jak masz problem z aku, to elektronika czasem nie pozwoli na o wiele więcej, mimo że niby na zapłonie masz włączone zegary kontrolki, a i centralny działa.
can-a nie oszukasz, zwłaszcza w fiacie.
mam ich kilka xD przerabiałem to już.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@MeowsAndStuff: akumulator raczej do wymiany, zobacz jaki masz pobór prądu na postoju z zamkniętymi drzwiami (odłączasz klemę od akumulatora i wpinasz miernik pomiędzy akumulator i klemę i sprawdzasz ile Amperów ci pobiera)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@MeowsAndStuff:
Coś ci żre ampery na postoju. Pierwszy podejrzany to zawsze ostatnie modyfikacje w instalacji, radio i ewentualnie alarm. Zrób tak jak radzi kamikazee, tylko jeszcze potem odłącz te ledy - jak pobór prądu nie spadnie, to wyjmuj po jednym bezpieczniku ze skrzynki bezpieczników i patrz kiedy pobór prądu sporo spadnie. Prawidłowy pobór prądu to setne części ampera. Masz tu instrukcję wideo od prof. chrisa.
Endrius - @MeowsAndStuff: 
Coś ci żre ampery na postoju. Pierwszy podejrzany to zawsz...
  • Odpowiedz
@dos_badass: @kamikazee: @ZlyPanRoman: podładuję go i zobaczę w sobotę. Idealnie akurat w pon mam przegląd ( ͡° ͜ʖ ͡°). Założyłem aktualnie stare żarówki, ale przy sprawdzaniu poboru prądu podmienie jeszcze na ledy, z czystej ciekawości. Choć przyznam że nie daje mi to spokoju, jest to możliwe żeby w dwa tygodnie Ledy wyciągnęły akumulator do tego stopnia? Przez te dwa tygodnie normalnie palił
  • Odpowiedz
Tak, zamieniłem tylko żarówki w podsufitce, i wyglądało super. Wiem, mordo czym robione zdjęcie ( ͡° ͜ʖ ͡°) zapomniałem po gw. Wyłączyć. Wczoraj znalazłem na forum chyba mondeo że dodawali tam w obwód jakąś małą żarówkę albo rezystor, bo właśnie ledy wyciągają prąd same z siebie. Tzn komputer coś źle odczytuje i pojawia się problem
MeowsAndStuff - Tak, zamieniłem tylko żarówki w podsufitce, i wyglądało super. Wiem, ...

źródło: comment_1628237665mSzidH8u0fcRNEPid1fzJx.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@sh2dov: @ZlyPanRoman: @Endrius: @dos_badass: Okej dzięki za pomoc, niestety aku trup. Po doładowaniu 12.5V, przy odpalaniu auta spadło napięcie do 9V, chwile po zgaszeniu pokazywał 12.3V. Akurat zmieniałem przy okazji filtry, oleje, klocki to piwko siadło, dziś chciałem jechać - rano 12.2V, no i już nie odpalił. Sprawdzam datę produkcji: 2012 r ( ͡° ͜ʖ ͡°). Dziwne że nie padł
  • Odpowiedz
@jmuhha: Fajne małe autko, tanie części i tanie w eksploatacji. Jednak jak to fiat, tanie części ale częściej coś się psuje. Początkowo miałem problem z gaśnięciem na wolnych obrotach - zatkana przepustnica i odma - standard w GP na krótkich dystansach. Przez ponad rok jak go mam zmieniałem amortyzatory, alternator i akumulator. Jedyny minus - trochę mało mocy, gdybym teraz miał kupować samochód w podobnej kwocie kupiłbym znowu, ale polowałbym
  • Odpowiedz