Aktywne Wpisy
janekch +62
Ej wykopki. Proponuję żeby #lidl zaczął udostępniać listę sklepów gdzie można zrobić zakupy jak człowiek i listę sklepów gdzie jak w lesie musisz sobie sam robić za kasjera.
Dzisiaj mój różowy z bąbelkiem wybrali się na zakupy w #lodz do Lidla. Jak to zwykle naładowała do koszyka na cały tydzień. Zadowolona że udało się bez slalomu miedzy paletami uderza do kasy, a tam ani jedna kasa nie jest otwarta. Czeka czeka, bąbelek
Dzisiaj mój różowy z bąbelkiem wybrali się na zakupy w #lodz do Lidla. Jak to zwykle naładowała do koszyka na cały tydzień. Zadowolona że udało się bez slalomu miedzy paletami uderza do kasy, a tam ani jedna kasa nie jest otwarta. Czeka czeka, bąbelek
Kasy samoobsługowe to
- badziew, nigdy nie korzystam 7.0% (117)
- kocham, zawsze korzystam 48.3% (806)
- czasem korzystam 19.0% (317)
- wolę mieć wybór 25.7% (429)
Poznałam chłopaka w #poznan nie #tinder Na pierwszą randkę zaprosił mnie na kawę. Było bardzo fajnie. Teraz znowu proponuje kawę. Nie chce na kawę chce na obiad. Mam mu powiedzieć wprost czy się obrazi i pomyśli że jestem roszczeniowa? Chciałabym żeby trochę bardziej się postarał. Jesteśmy dorośli #logikarozowychpaskow #rozowepaski #randkujzwykopem
Założmy że się przeprowadzasz, zmieniasz PC i telefon. Logujesz się do gmaila, podajesz poprawne hasło, ale z powodu zmiany urządzenia i IP i tak się nie zalogujesz - zabezpieczenie gmaila nie wykrywa urządzenia i lokacji. Nawet jeśli nie ustawiałeś nigdy 2FA jesteś zmuszony podać pin wysłany na telefon który podałeś przy rejestracji (dzisiaj nawet się nie da utworzyć na gmailu skrzynki bez telefonu).
Wszystko spoko, tylko teraz jak nie masz tego telefonu (bo np. zmieniłeś kraj) to jesteś w ciemnej dupie:
- jesteś całkowicie na łasce zautomatyzowanego systemu Google Account Recovery: oficjalnie to jedyna metoda na odzyskanie konta, jak na duże firmy przystało obsługę klienta zastępuje FAQ, a pracownicy #google mają prawnie zakaz ingerencji w proces odzyskiwania kont,
- jeśli system GAR zada tobie pytania żeby potwierdzić że konto należy do ciebie to pół biedy, ale nie ma na to reguły, algorytm jest oczywiście niejawny bo zdradzałoby to jego zabezpieczenia,
- może się zdarzyć że GAR się uprze i będzie wymagać tylko i wyłącznie pinu z telefonu którego już nie masz,
- GAR jest zabugowany i nielogiczny: możesz wybrać że nie masz już tego telefonu, wtedy prosi o podanie hasła jeszcze raz, po czym stwierdza że nie jest w stanie cię zweryfikować i koniec. Albo wspomina o tym żeby odpowiedzieć na wszystkie pytania których ostatecznie i tak nie zadaje. Albo prosi jeszcze raz o podanie pinu z telefonu którego nie masz ¯\_(ツ)_/¯
Rzadka sytuacja? Zobaczcie ile ludzi ma z tym problem: https://support.google.com/accounts/thread/4017713/can-t-verify-account-because-i-don-t-have-access-to-my-phone-anymore?hl=en a takich wątków w community są tysiące, każdy zamykany bez rozwiązania.
@Folmi: Trzeba być kompletnym debilem, żeby w dzisiejszych czasach nie mieć włączonego 2FA w każdym możliwym miejscu. To jest minimum przyzwoitości jakie trzeba mieć, najlepiej klucz sprzętowy.
Jak w taki sposób zablokujesz sobie konto to sam sobie jesteś winien.
Jeździłem po kraju w delegacjach bardzo dużo i nigdy nie miałem problemu z tym, żeby gmail nagle miał problem z logowaniem.
Problem jest praktycznie nie istniejący jeżeli ma się klucz sprzętowy bo on działa na dowolnym sprzęcie.
@Folmi: da się ( ͡° ͜ʖ ͡°)