Wpis z mikrobloga

Patrzac realistycznie, Hamilton mial Verstappena na tym zakrecie. Spora przewaga predkosci i wewnetrzy tor ktory dodatkowo dawal przewage na nastepnej szykanie, zaczal hamowac troche wczesniej wiec do zdezenia doszlo w momencie jak Verstappen wyszedl troche do przodu bo opoznil hamowanie. Nie bylo to specjalnie bo jesli obaj dostana DNF to Hamilton nic by nie zystal, niestety ale potoczylo sie jak sie potoczylo. Jak dla mnie to racing incident, jedyny problem to czerwona flaga ktora pozwolila Hamiltonowi na darmowy pit stop I naprawe uszkodzen, jakby jechali z safety carem to Hamilton musialby sie zatrzymac i co najwyzej moglby ustrzelic kilka punktow za top 10. Wystarczy popatrzec jaki szybko Verstappen zjechal do srodka, to nie bylo plynne przejscie przez zakret tylko bardzo agresywna obrona pozycji, obaj sa na tyle dobrzy ze mogli to przewidziec, Verstappen nie mial nic przeciwko wyeliminowaniu obu samochodow a Hamilton tez glupi nie jest i wie jak kogos z toru wyrzucic.
#f1
  • 6
@zobq: No nie bardzo, zobacz jaka przewage predkosci Hamilton mial, oczywiscie nie utrzymalby tego na wewnetrzym torze wiec musial troche odpuscic wczesniej, ale na sekunde przed wypadkiem juz byl tylko 1/4 dlugosci samochodu z tylu, jesli Verstappen by zdjal noge z gazu wczesniej to Hamilton by mu sie wrypal przed nos
@Yettos: Przecież Hamiltona wywiozło, właśnie dlatego, że opóźnił hamowanie. Gdyby zahamował normalnie, to by nie minął wierzchołka zakrętu, pojechałby ciaśniej i nie doszłoby do kolizji.
@LM317K: Po tym manewrze mogly sie stac 3 rzeczy:
1. Wrypie sie Maxowi przed nos i zyska pozycje
2. Nie da rady sie zamknac toru i straci predkosc przed szybkim odcinkiem i Max mu odleci
3. Bolidy beda mialy kontakt i jako ze nie jest jeszcze w skrecie z pelnym obciazeniem na oponach i jest z tylu, ma jakies 50% ze zyska na tym i 50% ze co najwyzej straci caly
Jak dla mnie to problem lezy w tym ze kary sa zbyt czeste (popatrz na 3x 5s po wyprzedaniu po zewnetrznej w Austrii dla legalnie broniacego samochodu) i nic nie zmieniajace. 10s kara dla Hamiltona gdy liderzy koncza wyscigi 40s z przodu nic nie znaczy. Za takie cos 5 pozycji w dol, i nawet jak dojedzie pierwszy to punkty dostanie z conajwyzej 6 miejsca