Wpis z mikrobloga

@PiersiowkaPelnaZiol: Prawdopodobnie nawiązujesz do faktu, że Starship nie jest w stanie zawisnąć podczas lądowania, ponieważ Raptory nawet przy minimalnym ciągu są za mocne (zamiast zawisu, statek zacząłby momentalnie lecieć znowu w górę – F9 ma ten sam "problem"). Tak rzeczywiście jest, przy czym nie dotyczy to boostera SuperHeavy, który jest cięższy. Natomiast trzeba też pamiętać, że jak Musk projektował Starshipa (wtedy jeszcze projekt nazywał się ITS), to miał on być znacznie
@PiersiowkaPelnaZiol: Obecny projekt i tak wynosi 100 ton na Marsa, co przekracza możliwości czegokolwiek, co NASA miała na deskach kreślarskich. Jeśli miałbym strzelać, to skala pierwotnego zmiejszenia mogła być determinowana trudnością wykonania zbiornika z włókna węglowego – ten, co został wtedy wykonany i tak był największą w historii, monolityczną konstrukcją z włókna. Później jednak SpaceX porzucił zupełnie projekt z włókna, po innym genialnym pomyśle Muska, by wykonać cały statek ze stali
Później jednak SpaceX porzucił zupełnie projekt z włókna, po innym genialnym pomyśle Muska, by wykonać cały statek ze stali nierdzewnej.


@texas-holdem: czyli sama ta konstrukcja stalowa utrzymuje ciśnienie i zbiornik nie jest już potrzebny? dobrze rozumiem?