Aktywne Wpisy
wjtk123 +405
Od jutra wchodzą w życie przepisy dotyczące konfiskaty pojazdów kierującym po spożyciu alkoholu.
Serdeczne pozdrowienia dla alko-patusów, którzy przez ostatnie miesiące wypłakiwali historie o biednych rodzinach, które stracą narzędzie pracy/dojazdu, rozsiewali łzawe teksty o różnicowaniu kar za to samo przestępstwo, o bogaczach, którzy będą trzymali w garażu 10 Fiatów Punto specjalnie do jazdy po pijanemu, o policjantach, którzy będą przemocą wlewali do gardła alkohol aby doprowadzić do konfiskaty pojazdu, opresyjnej władzy, która
Serdeczne pozdrowienia dla alko-patusów, którzy przez ostatnie miesiące wypłakiwali historie o biednych rodzinach, które stracą narzędzie pracy/dojazdu, rozsiewali łzawe teksty o różnicowaniu kar za to samo przestępstwo, o bogaczach, którzy będą trzymali w garażu 10 Fiatów Punto specjalnie do jazdy po pijanemu, o policjantach, którzy będą przemocą wlewali do gardła alkohol aby doprowadzić do konfiskaty pojazdu, opresyjnej władzy, która
Vestor +9
Dzisiaj dostałem list polecony z komendy a art. 92 kw. na świadka i w sumie nie wiem do końca co to może być choć się domyślam ( ͡° ͜ʖ ͡°) Myślę, że może to dotyczyć tego, że auto stało na drodze pożarowej w super #!$%@? osiedlu deweloperskim i niektórym się w dupach poprzewracało i dzwonią na policję, bo stoją tam auta. Akurat moje auto stało tam, ale z
Siemka, potrzebuję jakiegoś miszcza od algebry liniowej, który wytłumaczy proste rzeczy jak pięciolatkowi.
Mam "kamerę" zdefiniowaną przez wektory
AB
iAC
(tworzą taki prostokąt, rzutnię) i chcę obliczyć przecięcie wektoraFH
z płaszczyzną kamery.F
= ogniskowa,H
= jakiś dowolny punkt w przestrzeni. No i potrzebuję współrzędnych tego przecięcia (oczywiście wszystkie punkty mają nadane jakieś współrzędne).Pewnie to jakiś banał, ale jakoś nie potrafię przyswoić tego, co czytam w necie :/
px = Fx + (H-F)x * t
py = Fy + (H-F)y * t
pz = Fz + (H-F)z * t
Szukasz wartości parametru t dla którego pz = 0, punkt przecięcia z rzutnią.
pz = Fz + (H-F)z
sory za głupie pytania, ale naprawdę trudno mi się myśli w 3d
Przyjmijmy że |AB| to będzie kierunek x, |AC| kierunek y a |AB| x |AC| kierunek z. |AB| x |AC| to iloczyn wektorowy. Przekształcasz (mnożysz) wszystko punkty przez macierz A^-1, gdzie
|AB|x |AC|x (|AB| x |AC|)x
A = |AB|y |AC|y (|AB| x |AC|)y
|AB|z |AC|z (|AB| x