@bursonhd: Oporniki włącza się do obwodu silnika szeregowo, co stwarza duży opór dla przepływu prądu. Pozwala to na obniżenie napięcia na zaciskach twornika, kosztem mocy utraconej na wytwarzających ciepło opornikach. Podczas załączania następnych stopni rozruchu, kolejne oporniki są bocznikowane przez styczniki (przepływający prąd 'omija' oporniki), dzięki czemu opór w obwodzie maleje, a napięcie wzrasta. Prędkość obrotowa wirnika wzrasta. Przez kolejne stopnie dochodzi się aż do pozycji bezoporowej, w której wszystkie oporniki
Ogólnie to było bardzo proste 80% było to samo co w tym roku w styczniu EE. 05 STYCZEŃ 2021, nawet nim się kolejności nie chciało zmieniać odpowedzi. Tak BTW to na praktycznym będzie sterowanie lewo prawo silnikiem z czujnikiem zaniku fazy. Pozdrawiam
EE. 05
Klucz odpowiedzi:
1A
2B
3B
4C
5A
6B
7D
8A
9D
10B
11A
12A
13A
14A
15A
16B
17A
18A
19B
20A
21D
22A
23C
24A
25A
26A
27C?
28A
29B
30C
31B
32A
33C
34B
35C
36C
37D?
38C
39C?
40B
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora