Wpis z mikrobloga

W ten weekend po raz pierwszy w tym sezonie ścigać się będzie W Series i choć sam nie jestem idei tej serii, to status serii towarzyszącej Grand Prix Formuły 1 nadaje jej prestiżu. Wszystkie 7 rund będzie odbywać się w przeddzień Grand Prix Formuły 1. W teorii W Series ma zbierać do jednej serii najbardziej utalentowane panie w motosporcie. Jak bardzo? W tym celu zrobię kilkuczęściowy przegląd wszystkich pań startujących w tegorocznej edycji W Series. Lecieć będziemy w kolejności numerów startowych. Na początku omówię kierowców głównych, a w ostatniej poruszę rezerwę.

#5 Fabienne Wohlwend (1997) - Liechtenstein
Jedyny aktywny kierowca wyścigowy w Liechtensteinie. Jej przygoda z wyścigami torowymi zaczęła się w 2016 występami we włoskiej F4 - jednej z najważniejszych serii na tym szczeblu. W ciągu całego sezonu nie zdobyła, ani jednego punktu. Następnie przeszła do regularnych występów w Ferrari Series, gdzie nie obyło się bez pewnych sukcesów, wygrywając nawet w 2018 finały w swojej klasie. W 2019 występowała również w W Series zajmując na koniec 6 miejsce, 1 pole position i 1 podium.

#7 Emma Kimiläinen-Liuski (1989) - Finlandia
Podobnie jak wielu jej podobnych, zaczęła od lokalnej Formuły Ford, z niezłymi rezultatami zgarniając wicemistrzostwo Fińskiej oraz Północnoeuropejskiej Formuły Ford. W późniejszej części kariery z przyzwoitymi wynikami rywalizowała na szczeblu lokalnej Formuły 4 i Formuły Palmer Audi, lecz nie na tyle dobrze by zabezpieczyć się finansowo. Zrezygnowała z kampanii w Indy Lights w 2010 z powodu nieporozumienia ze sponsorem (chciał, pomimo wcześniejszych ustaleń, rozbieranej sesji zdjęciowej). W 2019 występowała również w W Series i pomimo kraksy i kontuzji w pierwszym wyścigu i absencji w dwóch kolejnych była jedną z szybszych osób na torze i wywalczyła piąte miejsce w klasyfikacji.

#11 Vittoria Piria (1993) - Włochy
Tutaj mamy do czynienia z kierowcą, która mierzyła znacznie wyżej, aż za wysoko. Po mało efektownych startach w Formule Abarth w 2012 roku wystartowała pełny sezon w serii GP3 i choć może pochwalić się lepszym rezultatem od niejakiej Carmen Jordy, to jej dorobek punktowy wyniósł okrągłe ziobro. Euroformula Open w 2014 poszła lepiej, ale też bez szału i dopiero W Series w 2019 był jej prawdziwym powrotem do ścigania.

#17 Ayla Ågren (1993) - Norwegia
Związana przede wszystkim z amerykańskim motorsportem. Jej mistrzostwo w amerykańskiej F1600 (Formuła Ford) w 2014 roku dało jej przepustkę wyżej, do programu Road to Indy, czyli U.S. F2000 National Championship. Niestety zarówno kampania w 2015 jak i 2016 nie były na tyle udane by utrzymać sensowne wsparcie. Jej udział w tegorocznym W Series jest powrotem do "poważnego" ścigania

#19 Marta García López (2000) - Hiszpania
Jej wyścigowy rekord nie jest specjalnie rozbudowany. Wyniki w hiszpańskiej F4 w 2016 i 2017 ciężko uznać za specjalnie oszałamiające (P9). Mimo to jej sezon w W Series był dosyć udany. Jedno PP, dwa podia z czego jedna wygrana dały jej czwarte miejsce w ostatecznym rozrachunku.

#21 Jessica Hawkins (1995) - Wielka Brytania
Związana przede wszystkim z pomniejszymi seriami "puszek", choć w 2015 miała jeden sezon w brytyjskiej Formule 4 (zdecydowanie nieudany). Podobnie ze średnim powodzeniem zakończył się jej pierwszy sezon w W Series, gdzie zajęła miejsce 11.

#wseries #f1 #motorsport #gosiardest #rdest #f123 #wseriesprzeglad
jedlin12 - W ten weekend po raz pierwszy w tym sezonie ścigać się będzie W Series i c...

źródło: comment_1624291504d2FPwmao6e8YWNMVHfGus7.jpg

Pobierz
  • 10