Wpis z mikrobloga

Ostatnio zalałem Shell V Power Diesel do mojego 1.6 TDI, i zauważyłem że samochód po odpaleniu jak jeszcze jest zimny (choć na dworze jest całkiem ciepło), to nienaturalnie trzęsie samochodem (silnik nim trzęsie).
Podczas tego trzęsienia które trwa w sumie 10-15 sekund, po czym ustaje- rośnie zużycie paliwa o około 0.2-0.3L/h- analogicznie potem wraca do początkowych wartości.
Czy rodzaj paliwa może mieć na to wpływ? Zawsze lałem normalną ropę, teraz zdecydowałem się na premium.
Jaka może być tego inna przyczyna? Dodam że jak już osiągnie temperaturę to jest wszystko git. Spalanie też w normie (przy jeździe ze stałą równomierną prędkością).
Jakoś 10k km temu (2 lata temu- w sumie trochę dawno) wymieniałem filtr paliwa, czy świeży filtr paliwa może załatwić sprawę ?

#mechanikasamochodowa
#diesel
#skoda
  • 2
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@shaelix92: wieksza liczbą cetanowa może powodować z jakiegoś powodu nierówna pracę silnika przy nieprawidłowej mieszańce do której zaadoptowany jest układ wtryskowy. Choć w dieslu to mało popularne zjawisko. Ale nawet po spalaniu widać że z jakiegoś powodu za dużo idzie paliwa. Powąchaj też spaliny poranne czy nie czuć bardziej kwaśnego ...