Wpis z mikrobloga

@ALK0CH0LIK: też od chłodnicy, tylko niejako od urządzenia, tam widzisz przewód który jest połączony ze zbiornikiem wyrównawczym wiesz jak się ciecz rozgrzewa to zwiększa się jej objętość i zbiornik przejmuje, jak ubywa to ze zbiornika dopływa so chłodnicy, troche wszystko jedno gdzie wlejesz, a po co mieszac OPowi
@ThEND_22: jak w chłodnicy nie ma wody to dolewaj do tego, jak jest i gazuje to pewnie wentylator czy coś innego nie działa i się przegrzewa, ew jakies termostaty czy coś- raczej warsztat,
choć mi kiedyś w poldku wtyczka od wentylatora wypadła i się stresowałem z pół dnia w trasie - tzn jak jechał było ok ;D
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@theodolit: sprawdziłem jeszcze raz, w tym które zaznaczyłem płyn jest poza Maxem, nigdy nie dolewałem ani nawet tam nie zaglądałem wiesz o co może chodzić?
@ThEND_22: jak pisałem wcześniej - chłodnica jest połączona z tym zbiorniczkiem co możesz zobaczyć na żywo i zdjęciu... jest to zbiorniczek wyrównawczy, jest tam zapas płynu jak co odparuje oraz miejsce na rozszerzalność cieplną płynu chłodzącego - wiadomo ze szkoły, że ze wzrostem temperatury wzrasta objętość płynu - wiec jak chodnica się rozgrzewa to płyn wypychany jest do tego zbiorniczka - wiec jego poziom rośnie, schłodzony płym zajmuje mniej objętości. jeżeli
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@theodolit: dzięki, silnik jest zimny więc według tego co piszesz powinna być mniejsza objętość płynu a jest ponad Max.
Czyli jakbym wyciągnął strzykawką trochę płynu ze zbiornika i wlal do tej rurki z żółtym korkiem będzie dobrze?
Wolę się upewnić bo w tym roku planuje sprzedać auto a nie chce nic popsuć przez nie wiedze
@ThEND_22: jak w zbiorniczku jest max to pod żółtym korkiem powinno też być max - jak nie jest co może coś z tym połączeniem, ale chyba masz jakiś lepszy problem bo poza rozszerzalnością ciepną, perforacją chodnicy i zakamienieniem to niewiele powinno się tam dziać, jak walnięta uszczelka pod głowicą to chyba płyn do oleju nie olej do płynu się dostaje. ale to juz zupełnie nie wiem - proponuje jakis warsztat bo
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@theodolit: tak zrobię, mi sporo rozjasny wykopowe diagnozy. Na pewno tyle że muszę się zainteresować trochę mechaniką. Spróbuję przelać płyn ze zbiornika do rurki żeby dojechać do mechanika, a dzisiaj żeby się nie stresować pojeżdżę rowerkiem
@ThEND_22 jak na odpalonym wyleciało powietrze i samochód dalej się grzeje to wina czegoś innego. Sprawdź czy na postoju po przekroczeniu temperatury 90 stopni włączy się wentylator. Sprawdź też czy grube węże które idą do chłodnicy sa gorące. Jak zimne to masz uszkodzony termostat. Możesz jeszcze sprawdzić i włączyć ogrzewanie w kabinie. Jak działa to mały obieg płynu jest sprawny