Wpis z mikrobloga

Mirasy czy jest tu ktoś kto ogarnia temat rolnictwa i sprzętu w nim stosowanego?

Mam za miastem wakacyjny dom z dużą działką. Podczas zeszłorocznego lockdownu zacząłem porządkować stary sad. Dokupiłem tez sporo nowych drzew owocowych. Bardzo fajnie to wyszło. Tylko utrzymanie ładu w sadzie kosztuje mnie sporo czasu na koszenie zwykłą kosiarką bo działka ma 90 arów. W sumie to kosiłem sam dwa razy, później zacząłem zlecać koszenie :)

Zastanawiam się nad zakupem minitraktorka ogrodniczego w zestawie z kosiarką mulczującą.

Nie mam żadnego doświadczenia w temacie takich traktorków ogrodniczych, więc może ktoś mi doradzi od czego zacząć szukając takiego sprzętu? Jakie marki są warte uwagi, jakimi parametrami się kierować?

https://www.olx.pl/d/oferta/kubota-aste-a17-idealny-stan-diesel-4wd-17-km-mini-traktorek-CID628-IDAG824.html

Widzę że taki standard to Kubota albo Iseki o mocy Ok 15KM. Ale jaki model będzie fajen dla miastowego rolnika amatora?

#ogrodnictwo #rolnictwo #ogrod #sadownictwo #trawnik
  • 12
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@cerastes: co masz zamiar robić tym traktorkiem? Bo równie dobrze możesz się rozejrzeć za jakimś riderem, też powinien dać radę a może wyjść nieco taniej
@ropuchapodkamieniem: dokładnie jest mi potrzebny na chwile obecną wyłącznie do koszenia. Z ciekawości ile czasu zajmuje ci takim traktorkiem koszenie swojej działki? Jak z trwałością/awaryjnością tego sprzętu? Długo go używasz?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@cerastes: dokładnie tak jak @ropuchapodkamieniem mówi. To nie są nowe traktorki, coś się zepsuje i będzie problem. Rzecz jasna nie kupujesz po to żeby naprawiać no ale lepiej mieć coś w czym jak już coś padnie to naprawisz bez problemu - chyba że jesteś mechanikiem z zamiłowania ( ͡° ͜ʖ ͡°)