Wpis z mikrobloga

Na początku miesiąca założyłem w mieszkaniu " #internet #swiatlowod 1000mb/s " od #orange.
Przez trzy tygodnie wszystko było idealnie, lecz od początku tego tygodnia w 5-10 minutowych odstępach (czasami szybciej) pojawiają się nagłe skoki do 200-300 pingu, które uniemożliwiają jakąkolwiek grę online/multiplayer. W #csgo podczas takiego jednorazowego "skoku" pingu zaczyna mnie np. cofać/przyśpieszać, a granie przez kilka/kilkanaście sekund staję się wręcz niemożliwe. To samo dzieje się na konsoli #xbox kiedy odpalam mecz online np. w #fifa21. Czasem zdarzają się też utraty całych pakietów choć zdecydowanie rzadziej. Wydaje mi się też że Funbox 6 jakby zaczął delikatnie "piszczeć" (dźwięk jakby piszczącej cewki) choć słychać to tylko będąc bardzo blisko niego - wcześniej raczej tego dziwnego ciągłego pisku nie słyszałem. Odłączałem Funboxa od prądu, nadawałem ręcznie kanał Wi-Fi - myśląc że może są jakieś zakłócenia bo w końcu to mieszkanie w bloku. Rozdzielałem też domyślnie ustawioną na wspólną konfiguracja Wi-Fi dla 2.4 GHz i 5 GHz i tutaj co ciekawe był jakiś efekt. Kiedy łączyłem się z siecią 2,4 nie było tych nagłych skoków pingu jednak z takiego połączenia wyciągałem tylko 100 mb/s, natomiast 5 GHz działało już z prędkością 800 mb/s, ale pojawiały się te irytujące skoki pingu. W tej chwili nie mam możliwości sprawdzenia jak wygląda sytuacja ze stabilnością pingu podłączając komputer przez kabel Ethernet. Dopiero w tygodniu to zrobię.

2,4GHz+5GHz

Reply from 75.2.92.173: bytes=32 time=13ms TTL=118
Reply from 75.2.92.173: bytes=32 time=18ms TTL=118
Reply from 75.2.92.173: bytes=32 time=14ms TTL=118
Reply from 75.2.92.173: bytes=32 time=292ms TTL=118
Reply from 75.2.92.173: bytes=32 time=16ms TTL=118
Reply from 75.2.92.173: bytes=32 time=19ms TTL=118
Reply from 75.2.92.173: bytes=32 time=14ms TTL=118

5GHz

Reply from 75.2.92.173: bytes=32 time=10ms TTL=118
Reply from 75.2.92.173: bytes=32 time=16ms TTL=118
Reply from 75.2.92.173: bytes=32 time=16ms TTL=118
Reply from 75.2.92.173: bytes=32 time=355ms TTL=118
Reply from 75.2.92.173: bytes=32 time=10ms TTL=118
Reply from 75.2.92.173: bytes=32 time=11ms TTL=118
Reply from 75.2.92.173: bytes=32 time=12ms TTL=118

2,4GHz

Reply from 99.83.207.202: bytes=32 time=7ms TTL=118
Reply from 99.83.207.202: bytes=32 time=5ms TTL=118
Reply from 99.83.207.202: bytes=32 time=6ms TTL=118
Reply from 99.83.207.202: bytes=32 time=6ms TTL=118
Reply from 99.83.207.202: bytes=32 time=7ms TTL=118
Reply from 99.83.207.202: bytes=32 time=4ms TTL=118

Reasumując. Miał ktoś z Was podobne problemy? Możliwe że to wina routera? Mogę cofnąć go do "ustawień fabrycznych"? Bo trochę się cykam że wtedy w ogóle internetu nie powącham ( ͡° ͜ʖ ͡°) Może coś @OrangeEkspert zaradzi #pytaniedoeksperta
  • 11
  • Odpowiedz
@kajak98: Syf syf, co za #!$%@?, urzadzenie duzego dostawcy (Orange sam go nie produkuje), router jak router, moze z ograniczona konfiguracja ale czemu mialby byc gorszy? Jak trafisz na model refurbowany to moze, co tez nie jest regula, ze taki dostaniesz albo refurbowany jest beznadziejny.
  • Odpowiedz
generalnie wifi to nie jest wyznacznik „jakości”/szybkości internetu


@kajak98: Jasne, zgadzam się. Dlatego zamówiłem już odpowiedni kabel, którego doprowadzę na stałe do PC. Natomiast nie wyobrażam sobie puszczania drugiego kabla do konsoli znajdującej się pod telewizorem, a tak jak wspomniałem w pierwszym wpisie te skoki pingu "po Wi-Fi" uniemożliwiają jakiekolwiek granie online.

co najwyzej mozesz pokombinowac z zmiana kanalow.


@krzywy_kanister Już bawiłem się kanałami i nic to nie dało.
  • Odpowiedz
@krzywy_kanister: xddddd Dlatego ze ma wciąż te same bledy, nic nie oferuje i swoimi OGROMNYMI możliwościami konfiguracyjnym pokazuje, jak Orange ma właśnie za inteligentnych i wartościowych swoich klientów... xD Od Mietka z bazaru byłby lepszy
  • Odpowiedz
@Tymczas0wy: no i git, sprawdz na kablu. Jak będzie to samo to ja bym w sumie reklamował.
Jak nie, to czeka cię wspaniała zabawa w wróżbitę, z przestawianiem routera w odpowiednie miejsce xD
  • Odpowiedz
@kajak98: Fajnie, ze wypowiadasz sie na tematy o ktorych nie masz pojecia, to napisz czego brakuje w Funboxie poza mozliwoscia ustawienia bridge? Oni robia masowke i tyle, jak kazdy inny operator ale nie kupuja przynajmniej totalnie gownianych routerow jak mali operatorzy, czesto z portami 100mbs czy wifi 2,4ghz czy w ogole jakimis totolinkami, tendami i tak dalej. I kto ci przyjme reklamacje wifi? Zeby ono w ogole nie dzialalo a
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Tymczas0wy: miałem podobne problemy u siebie w domu, ale polecono mi coś w tym stylu i od tego czasu nie zaobserwowałem żadnych skoków, które do rozwiązania problemu pojawiały się notorycznie co jakiś czas. Jak upewnisz się, że na kablu jest wszystko ok to zdecydowanie polecam.
  • Odpowiedz
@Tymczas0wy: z opisu sprawy wynika, że problem dotyczy sieci WiFi 5 GHz. Przede wszystkim warto sprawdzić połączenia na kablu oraz swoje urządzenia, które łączyły się z routerem w tym paśmie. Jeżeli jedno z Twoich urządzeń powodowało chwilowe duże obciążenie sieci WiFi 5 GHz to na pozostałych urządzeniach byłby widoczny właśnie skok pingu.
  • Odpowiedz