Ciąg dalszy sprawy z wystawianiem mandatów przez MPK Wrocław za rzekomy brak biletu kupionego zbliżeniowo. LINK
Jestem po rozmowie z pracownikiem banku (rozmowa została nagrana), podczas której (w skrócie) pracownik banku potwierdził, że aktywność na mojej karcie w momencie zbliżenia w celu zakupu biletu została zarejestrowana, ale w WEWNĘTRZNYM SYSTEMIE BANKU, DO KTÓREGO WGLĄDU NIE MA MENNICA POLSKA. Co to oznacza? Że Mennica Polska odpowiedzialna za weryfikację ważności biletu nie jest w stanie w 100% poprawnie zweryfikować, czy na pewno taka aktywność miała miejsce. W mojej ocenie, każdy wystawiony mandat za brak ważnego biletu kupionego zbliżeniowo staje się w tym momencie bezprawny.
@termometr: tu problem jest innego typu. Przykładasz kartę, kasownik życzy Ci miłej podróży, Google Pay również potwierdza transakcje po czym pieniądze nawet po 3 tyg. nie zostają pobrane, a ślad po aktywności znika (nie ma jej nawet w wyciągu bankowym ani raporcie z historii karty na podstawie której Mennica Polska weryfikuje aktywność dotyczącą zakupu i na jej podstawie dokonuje decyzji dot. reklamacji). Ślad pozostaje jedynie w wewnętrznym systemie banku, do którego
@SlepyBazant: raz mi podjeli kilka prob pobrania hajsu z karty, na ktorej bylo 0 pln. A nie jeździłam MPK od dłuższego czasu wtedy... zglosilam to gdzie sie da i finalnie zablokowalam karte, bo oczywiście nic sie nie szło dowiedzieć.
@SlepyBazant: tam mialam w glowie, ze tej konkretnej karty naprawde dlugo nie uzywalam, bo przygotowywalam sie do jej zamkniecia, takze tylko mi to ulatwili xD
@Demon_wro sprawa dotyczy bardziej Urzędu Miasta (Wydział Transportu) i Mennicy Polskiej. Kupując bilet zawierasz umowę z Gminą Wrocław (jest o tym w regulaminie), natomiast za dystrybucję biletów odpowiada Mennica Wrocław. MPK na zlecenie Urzędu Miasta wykonuje dwie usługi: transport i kontrola biletów. W przypadku braku biletu kontroler MPK wystawia mandat i odwołując się od mandatu sprawa trafia do weryfikacji do Mennicy Polskiej, która podejmuję decyzję o pozytywnym lub negatywnym rozpatrzeniu reklamacji.
@termometr: Czyli wychodzi na to, że kasownik rozpoczyna transakcję, bank potwierdza utworzenie nowego zlecenia płatności, kasownik wyświetla komunikat o powodzeniu transakcji, bank nie wysyła pieniędzy do mennicy, ale zapisuje transakcję w swoim systemie i należność reguluje dopiero hurtowo wraz z innymi transakcjami po jakimś czasie a tymczasem system mpk nie uznaje ważności biletu dopóki do mennicy nie wpłyną faktyczne pieniądze, dobrze rozumiem całą sytuację?
@Czepialski: nie do końca. Transakcje w kasowniku odbywają się offline, więc możesz nawet przyłożyć kartę na której masz -100 zł a system i tak wyda bilet. Dopiero jak system połączy się online (co według regulaminu może trwać chyba do 30 dni xD) i wyśle dane, to dostanie komunikat, ze ta Twoja transakcja nie może być zrealizowana i zablokuje kartę. Stąd pewnie tyle narzekań o blokady kart. Ktoś przecież może mieć hajs
@kaczoor: To nie jest problem z brakiem środków na koncie. Problem jest z połączeniem między systemem a agentem rozliczeniowym. Karty trafiają na blackliste nie z winy pasażerów.
@termometr: mogę dać kontakt do osoby (jeśliby zechciała), która miała podobną sytuację. Kupuje bilet przez Apple Pay w telefonie, kasownik pokazuje miłej podróży, aplikacja Wallet na telefonie pokazuje że transakcję zarejestrowało i na jaką kwotę. Kilka minut później wbijają kanary i twierdzą, że bilet nie został kupiony. Pokazywanie w aplikacji Wallet, że transakcja wykonana poprawie i kilka minut temu został kupiony bilet nic nie daje bo ten ich śmieszny system pokazuje
Nie wiem co to za posmiewisko na wykopie z osób które idą na miesięczne przeszkolenie wojskowe i składają przysięgę. Jakby była wojna to i tak każdy z nas będzie miał gówno do gadania xD #wojsko #ukraina #wojna
GRUBY WAŁ Z MPK WROCŁAW:
Ciąg dalszy sprawy z wystawianiem mandatów przez MPK Wrocław za rzekomy brak biletu kupionego zbliżeniowo. LINK
Jestem po rozmowie z pracownikiem banku (rozmowa została nagrana), podczas której (w skrócie) pracownik banku potwierdził, że aktywność na mojej karcie w momencie zbliżenia w celu zakupu biletu została zarejestrowana, ale w WEWNĘTRZNYM SYSTEMIE BANKU, DO KTÓREGO WGLĄDU NIE MA MENNICA POLSKA. Co to oznacza? Że Mennica Polska odpowiedzialna za weryfikację ważności biletu nie jest w stanie w 100% poprawnie zweryfikować, czy na pewno taka aktywność miała miejsce. W mojej ocenie, każdy wystawiony mandat za brak ważnego biletu kupionego zbliżeniowo staje się w tym momencie bezprawny.
Sprawą zainteresowały się media.
Komentarz usunięty przez autora
@SlepyBazant: tak, potrafi zejść tydzien później o 1 w nocy. Super system...
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez moderatora
Ktoś przecież może mieć hajs
Że tak nie śmiało zapytam
Kupuje bilet przez Apple Pay w telefonie, kasownik pokazuje miłej podróży, aplikacja Wallet na telefonie pokazuje że transakcję zarejestrowało i na jaką kwotę. Kilka minut później wbijają kanary i twierdzą, że bilet nie został kupiony. Pokazywanie w aplikacji Wallet, że transakcja wykonana poprawie i kilka minut temu został kupiony bilet nic nie daje bo ten ich śmieszny system pokazuje