Wpis z mikrobloga

@placebo_: Rzuc okiem np tutaj: http://coin.wne.uw.edu.pl/tkopczewski/MIKROsite/Popyt_i_podaz.htm

Nadwyżka podaży (z drugiej strony patrząc jest to niedobór popytu), oznacza, że przy danej cenie dobra, mało kto chce, lub może je kupić, lecz jest to sytuacja korzystna dla producentów ze względu na możliwy do osiągnięcia zysk. Nadmierna produkcja prowadzi jednakowoż do zalegania towarów w magazynach, co skłania producentów do wyprzedawania towarów, nawet, jeśli miałoby to obniżyć cenę towaru. Niższa cena zachęca kupującego do
  • Odpowiedz
  • 0
@placebo_ w warunkach ceteris paribus nie.
jest możliwe zwiększenie podaży przy spadającym popycie przy prognozowanym wzroście popytu.
Ewentualnie jeśli popyt i podaż nie będą w punkcie równowagi to też jest możliwe.
  • Odpowiedz
@placebo_: jeżeli mówimy o małoseryjnym produkcie który z racji na ograniczoną produkcje jest dobrem luksusowym to tak. Np: jakiś super zegarek wyprodukowany w ograniczonej ilości np: 1000 sztuk i każdy z własnym numerem seryjnym.
Dobro Veblena – dobro luksusowe, na które wielkość popytu wzrasta wraz ze wzrostem ceny, co powoduje, że krzywa popytu jest odchylona w górę. Stanowi to wyjątek od prawa popytu, jest z nim sprzeczne. Takie zjawisko nazywane
  • Odpowiedz