Wpis z mikrobloga

Mirki, szukam szkoły latania, żeby zrobić licencję PPL(A) w Warszawie albo okolicach (powiedzmy max 1,5h dojazdu samochodem w jedną stronę). Zależy mi szczególnie na tym żeby instruktorzy to nie był zdziadziały beton, który wszystko wie i patrzy na kursantów z góry. Nie chciałbym się zrazić.
#lotnictwo #samoloty #warszawa #pytaniedoeksperta
  • 13
  • Odpowiedz
@Rzasek: Obczaj Lot Flight Academy. Mają spoko samoloty i ceny. Instruktorzy raczej też spoko się wydają (ale latałem tylko z jednym i to nie w locie).

Teoria w Waw, praktyka w Piotrkowie (to tak akurat 1.5h z Waw).
  • Odpowiedz
@Rzasek: Bardzo dobry ośrodek jest w Grądach. Akurat godzina jazdy ósemką z Warszawy. Robiłem tam uprawnienia instruktorskie i nie było w ogóle żadnych problemów. A teorię to pewnie najlepiej on-line w Avionerze.
  • Odpowiedz
@PositiveRate: Moim zdaniem z punktu widzenia kursanta ma więcej plusów niż minusów. Raz - nie trzeba wysiadywać bezczynnie 120 (?) dupogodzin. Dwa - uczysz się kiedy chcesz. Trzy - jeżeli czegoś nie ogarniasz to możesz bez problemu dopytać na sesjach. W swojej lotniczej historii sporo nasiedziałem sie na bezsensownych wykładach z serii "o dupie maryni" i dlatego wolę robić rzeczy swoim tokiem, a na mrożące krew w żyłach lotnicze historie spotkać
  • Odpowiedz
@Rzasek: Nie wiem czy coś się nie zmieniło, ale kilka lat temu robiłem parę uprawnień w Smart Aero na lotnisku w Modlinie, mieli lepsze ceny niż na Babicach, dobre podejście do klienta i dodatkową zaletę - jak zaczniesz się szkolić na lotnisku kontrolowanym z ruchem komunikacyjnym to potem nie stresujesz się przed lotami na takie lotniska;) Z okolic Warszawy miałem wtedy do wyboru podupadłe Sobienie i Babice z patologicznym kręgiem nadlotniskowym
  • Odpowiedz
@popo_von_kox: Szczerze to bym też patrzył na samoloty na których to robisz. Jeśli w takiej samej cenie masz c152 która już dawno jest pełnoletnia a jakiegoś tecnama z full glass który ma 2 lata to wybór chyba jest prosty.
  • Odpowiedz
@epll racja. Zapomniałem że istnieją inne samoloty niż c152. Gdzieś tam... Podobno :)

@Rzasek plus jeden do tego co napisał @czysty_start o smarcie. Robiłem u nich CPL i byłem zadowolony. Żadnych problemów, sprzęt zawsze gotowy. EPMO to fajne lotnisko, na tyle duże żeby było interesujące się jednocześnie nie przytłaczało. No i Mireczki na wieży tam siedzą :)
  • Odpowiedz
na tyle duże żeby było interesujące się jednocześnie nie przytłaczało. No i Mireczki na wieży tam siedzą :)


@popo_von_kox: To prawda, podobnie jest na EPPO w Poznaniu, ale jak mieszkasz w Warszawie to trochę za daleko;)
  • Odpowiedz