Wpis z mikrobloga

Chyba trafiłem na Janusza biznesu a raczej Grażynę biznesu. Kupiłem na allegro drobny sprzęt AGD za 100-kilka złotych. W parametrach towaru było że jest nowy i przysługuje mi 14-dniowy prawo zwrotu. Na zdjęciu również był jak nowy. Natomiast w opisie na samym dole była informacja że jest lekko uszkodzony i zwroty nie będą rozpatrywane co zauważyłem dopiero gdy odebrałem go z paczkomatu. Wg mnie produkt był na tyle uszkodzony, że było to widać wyraźnie z kilku metrów a sama cena była jedynie o 5% niższa od nieuszkodzonego produktu innego sprzedawcy. Odesłałem go paczkomatem podając powód że towar jest uszkodzony. Sprzedawca napisał do mnie dlaczego zwracam towar mimo że w opisie jest napisane że zwroty nie będą przyjmowana, odpisałem mu że przeoczyłem to w opisie (z samym opisem towaru zapoznałem się u innych sprzedawców tego samego produktu i nie mam ochoty czytać tego drugi raz skoro w parametrach było wyraźnie zaznaczone że towar jest nowy). Sprzedawca mi odpisał że on teraz nie dostanie zwrotu prowizji i żebym nie odsyłał towaru, bo zwrotu nie przyjmie, bo towar jest nowy tylko lekko uszkodzony. Ma on do tego prawo? Mi wygląda na to że celowo polował na jelenia dając cenę prawie identyczną z ceną tego samego produktu w idealnym stanie.
#allegro #januszebiznesu
  • 9
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Instynkt: @Eplan: jeśli to os prywatna to nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu. Jednak korzysta z opcji smart w ramach których wyraził zgodę na zwroty. Opis jednak przeczył tej zgodzie. Sytuacja sporna. Jeśli prowadzi działalność to zwrot musi przyjąć nawet jeśli napisał że nie przyjmuje ;)
Przedmiot może być nowy ale upadł przy transporcie.
@jagodowy_krol: zwrot prowizji dostaje z automatu jak system zweryfikuje ze oddał pieniądze