Aktywne Wpisy
Undying +403
Muszę się wyżalić, po niecałych 6 latach w kołchozie udało mi się znaleźć inną pracę, na tym samym stanowisku, w firmie 35km dalej i za stawkę około 3000 brutto większą. Mega się cieszę, ale przełożony dzisiaj o mało mi nie zaje*al za wypowiedzenie xd nasłuchałem się że nie mam co liczyć na podobną kasę tutaj, żebym to sobie dobrze przemyślał, że dojazdy mnie wykończą, że będę tego żałował i że mogłem przyjść
Ryptun +541
4 lipca 1960 roku – 30 kwietnia 1994 roku
Austriacki kierowca był pierwszą śmiertelną ofiarą tragicznego Grand Prix San Marino 1994. Kwalifikacje, uszkodzenie powodujące spadek przyczepności, wyjazd z toru i uderzenie w bandę przy prędkości 314.9 km/h. Pomimo standardów bezpieczeństwa ciało nie było w stanie wytrzymać tak mocnego uderzenia.
Jego śmierć wywołało ogromny szok, nie tylko z powodów oczywistych. Jego śmierć była pierwszą, z którym musiało się zmierzyć nowe pokolenie kierowców, przeświadczone o bezpieczeństwie ówczesnej Formuły 1. Poprzednia śmierć miała miejsce dawno temu: 12 lat temu podczas weekendu Grand Prix i 8 lat wcześniej ogólnie (Podczas testów na Paul Ricard w 1986 roku).
O jego śmierci mówi się powszechnie jako „śmierci zapomnianej”, gdyż następnego dnia zmarł 3-krotny Mistrz Świata oraz bohater narodowy Brazylii: Ayrton Senna i to na niego miała przejść ogólnomedialna uwaga. Jednak trudno się z tym zgodzić. Jego historia jest znana wśród wielu fanów Formuły 1, a nieszczęśliwe zrządzenie losu sprawiło, że jego śmierć zbiegła się z śmiercią Brazylijczyka. Ayrton był postacią znaną szerszej publice i to dla niej Ratzenberger może być zapomniany. Ale dla świata Formuły 1? Nigdy.
Roland Ratzenberger w latach 1990, 1992-1993 startował w Japońskiej Formule 3000 (1 zwycięstwo + 1 podium (P3)), wygrał w swojej klasie wyścig Le Mans 1993, a w sezonie 1994 został kierowcą zespołu Simtek.
Artykuł na stronce: https://abcf1world.wordpress.com/2021/04/30/o-rolandzie-ratzenbergerze/
#abcf1 #historia #f1
Mam nadzieję, że