Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #audi #a5
Cześć

Przymierzam się do zakupu Audi A5. Początkowo rozglądałem się tylko za jednostką diesela 2.0, ale że jest tego jak na lekarstwo to rozszerzam poszukiwania o 2.7, 3.0 tdi. Mam tylko obawy co do tych silników, wiem że poprzednie generacje miewały różne bolączki, nie wiem jak to wygląda w przypadku jednostek po 2008 r. Są tutaj jacyś użytkownicy tych silników, którzy mogli by się wypowiedzieć o ewentualnych wadach?
  • 12
@irmscherqp: Oglądałem 3 takie 2.0 tfsi i każdy brał całkiem sporą ilość, rekordzista 0.8l/1000km już po stage. Najlepiej mieć odłożone z 6-7k na porządny remont u fachowca co wie co robi. Tak to przyjemny samochód, troche wolny ten automat w porównaniu do ZFa w BMW i brak tej duszy (dzwięku jak to w 4 cylindrach).
@irmscherqp: Generalnie to są bliźniacze silniki, różnią się teoretycznie osprzętem, moim zdaniem jednak zakup 2.7 nie ma totalnie sensu z uwagi na to iż:
*Spalanie będzie takie jak w 3.0 a silnik w serii jest słabszy, przy modyfikacjach dużo mniej rozwojowy
*2.7 występował bez quattro, nie wiem czy chcesz koniecznie 4x4, pamiętaj jednak że to auto z napędem na przód i tak ciężkim silnikiem wysuniętym maksymalnie do przodu prowadzi się średnio.
@irmscherqp: Zapomniałem jeszcze dodać.
Rozrząd o którym się rozpisałem jest bardzo kosztowną operacją w tym silniku, odsyłam do google ale no generalnie pare kafli do wydania.
Drugą kosztowną rzeczą którą trzeba mieć na uwadze jest skrzynia, automat jest przyjemny, jeździ się tym bardzo dobrze, z tym 3.0 naprawdę dynamiczne auto. Skrzynia jednak nie jest jakaś bardzo trwała i jeśli źle trafisz to koszty są naprawdę konkretne. Jeśli chcesz manual to może
@SaulGoodmann: Z tym rozrządem i przebiegiem w 3.0 to tak nie do końca. W 3.0TDI o kodzie BUG (4 łańcuchy) rozrząd wytrzymał ponad 360 tysięcy oryginalnego przebiegu. I jeszcze by jeździł, ale szkoda było ryzykować. W drugim znanym mi 3.0, ale CDUC (2 łańcuchy) jest 267 tysięcy, również oryginalny przebieg (salon Polska, drugi właściciel) i rozrząd się powoli zaczyna odzywać na zimnym. To nie są duże przebiegi jak na te silniki,
@irmscherqp: w przypadku trzyliterowych kodów 3.0TDI (czyli np. BUG albo ASB) trafiały się problemy z kropelkującymi wtryskiwaczami. W znanym mi egzemplarzu temat był przerabiany, w kilku innych również, koszt od 500 zł/szt a jest ich 6.

Poza tym silniki niegłupie. Znam CDUC z S-troniciem zrobione na gruuubo ponad 300KM i nic się nie dzieje, BUG z którym mam styczność ma aktualnie ponad 270KM i też jest spoko; byłoby więcej, ale już