Wpis z mikrobloga

- Elon Musk says a Tesla on Autopilot is 10 times less likely to crash than the average car, but experts say that stat is misleading

Dawno nie czytałem tak rzetelnego artykułu krytykującego Teslę, który starannie dobiera słowa i faktycznie wytyka kilka kwestii, które można by poprawić, jeżeli chodzi o przedstawianie statystyk przez Teslę.

- Tytuł - nie stawiający tezy, lecz stwierdzający fakt
- "Regardless of the technology's involvement in this particular wreck" - odżegnujący się od insynuacji jakoby autopilot był winny ostatniemu głośnemu wypadkowi
- przydała by się poprawka edytorska przy "For instance, we don't know how Tesla treats cases where Autopilot disengaged before crashing", wszakze wiadomym jest(informacja na dole strony), że Tesla liczy kraksę "na autopilocie" jeżeli ów był włączony minimum 5 sekund przed zdarzeniem - aczkolwiek bardzo mało osób

Gdyby wszyscy z taką starannością formułowali by krytykę wobec Tesli... To paradoksalnie... (albo i nie), takie argumenty były by lepiej słyszalne... a przez co takie niedociągnięcia szybciej były by naprawiane...

Tylko, że "TSLAQ" raczej nie jest zainteresowane tym by dawać jakikolwiek wartościowy feedback komukolwiek....

Anyway... aż się zdziwiłem, że ktoś jeszcze potrafi rzetelnie krytykować Teslę w dużym serwisie..

#tesla #gielda
  • 9
  • Odpowiedz
@anonimowy_programista: Wg mnie celem jest proporcja Pareto: 80% kierowców bądź 80% czasu jazdy powinno być na autopilocie i autopilot będzie w takich scenariuszach lepszy, 20% kierowców/czasu jazdy pozostanie właśnie dla kierowców.


W przypadku TIRów mam nadzieje że to będzie wręcz 95:5% czyli jazda w trasie kompletnie na autopilocie (przecież to absurd teraz że TIRowcy prowadzą po autostradzie, kręcą pauzy i sprzęt stoi a nie jedzie) a jedynie sytuacje awaryjne czy manewrowanie
  • Odpowiedz
@Saeglopur: też ostatnio myślałem o tym, że największym beneficjentem autonomii pojazdów byłyby firmy transportowe. Większość ruchu po autostradach, stałe prędkości. Najłatwiej byłoby zaadaptować tę technologie. Tesla ze swoją ciężarówką może być game changerem. Odpadłby największy problem firm transportowych jakim są ludzie i rotacja.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Saeglopur: oznaczenie dróg w Polsce nie ułatwia jazdy...

Zobacz sobie testy autopilota koło wrocławskich zadupi na YT
Kompletnie wariuje ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
  • Odpowiedz
to nie oznacza, że wycena Tesli jest mocno przestrzelona w górę?


@goferoo: Raczej nie, wycena Tesli nie wynika wprost z robotaxi

To raczej kombinacja szybki wzrost, lider rynku, super marka.

Tesla sprzedająca 10 mln aut z apr $45k i marzą 20% nie potrzebuje żadnego robotaxi żeby być warta $1t
  • Odpowiedz
@SpeedFight: Autopilot ma działać tylko na drogach szybkiego ruchu lub minim na krajówkach(tam gdzie są wytyczone pasy jezdni). Zresztą w EU ten system jest tak okrojony przez przepisy że nie opłaca się go tutaj używać...
  • Odpowiedz