Wpis z mikrobloga

Ale które


@Cinoski: Może być łożysko koła do wymiany, raczej w prawym kole bo jak skręcasz w prawo to odciążasz to koło. Często dźwięk się dziwnie przenosi, sposobem na sprawdzenie które to łożysko jest podniesienie całego samochodu na podnośniku, kręcenie każdym kołem ręcznie i przykładanie stetoskopu do piasty i słuchanie. Powinno być słychać szum w jednym kole. A jeżeli całkowicie rozgiełdane to zakręcisz ręcznie podniesionym kołem i będziesz słyszał bez stetoskopu
Właśnie cholera wie, bo prawe idzie luźno a lewe ma delikatny opór


@Cinoski: Ale to mogą być mocniej lub słabiej oparte klocki na tarczach, dlatego do kręcenia powinno się je odciągnąć :) No i jeszcze to wcale nie musi być przód, ja kiedyś długo namierzałem tył który był słyszalny jakby z przodu :)
Taki pro-tip na przyszłość:
Podnieś samochód. Jedną ręką kręć kołem a drugą trzymaj za sprężynę. Jeśli łożysko będzie miało luz, to drgania przeniosą się na sprężynę i je wyczujesz. Jeśli podczas kręcenia kołem, nie czuć żadnych drgań to łożysko jest OK.
Nauczyli mnie tego diagności w Holandii.
@Cinoski: Sprawdź czy koła masz dokręcone. Kiedyś jadę z kumplem i też mu dudni w kole. Mówi że pewnie łożysko, bo i jego ojca też hałasuje. Później mówi że to było niedokręcone koło w jego samochodzie i u ojca też.