Wpis z mikrobloga

Hej, gram w Morrowind i jestem ponownie na Solstheim. Grałem też w dodatek do Skyrim - Dragonborn. Było to na wiele, wiele lat po tym, gdy grałem w Bloodmoon, więc nie dostrzegłem wówczas przesadnie wielkich różnic. Teraz dopiero widzę, jak zubożono wątek tej wyspy i to wbrew lore gry.
Otóż Nordowie zarówno z wioski Skaalów jak i z twierdzy Thirsk są dość ucywilizowani. Posiadają bogaty zasób wyrobów kowalskich o wysokich właściwościach, oryginalne zbroje, artefakty magiczne. Ale przede wszystkim są w kontakcie z cywilizacją i prowadzą handel zagraniczny ze Skyrim. Sprowadzają miód ze Skyrim i z niego wyrabiają miód pitny. Zatem utrzymują kontakty z innymi krainami. Sama twierdza Thirsk ma 500 lat, więc wioska Skaalów musi być jeszcze starsza.

Tymczasem w Skyrim otrzymujemy obraz dzikusów z jednym rodzajem prymitywnej broni, jednym typem zbroi(jakieś dziwne eskimoskie stroje, wszyscy odziani jednakowo), brak jakiejkolwiek oryginalności, ciekawych artefaktów i fabuły. Mieszkańcy są małomówni i ograniczeni niczym zamknięty na roli chłop pańszczyźniany. Nic nie wiedzą o Skyrim, a sama wyspa Solstheim też okazuje się ogromną zagadką dla mieszkańców Skyrim, co jest sprzeczne z fabułą Bloodmoon!
Należy też wziąć pod uwagę, że wydarzenia ze Skyrim mają miejsce kilkaset lat po Morrowind, więc Nordowie z Solstheim powinni się jeszcze bardziej rozwinąć.
Pamiętam, że w ten dodatek grało mi się topornie, wszystko musiałem robić na siłę. Krajobrazy niby oryginalne, ale dość ciężkie w eksploracji i mimo wszystko nijakie. W Bloodmoon widać większą powtarzalność materii(podobne drzewa, krzewy), ale mimo wszystko teren jest wyrzeźbiony tak, że każdy nowo odkryty obszar cieszy oko i zaskakuje. To jest dowód na to, że wydanie pieniędzy na lepszą grafikę i na projektantów graficznych niewiele da, jeżeli się nie dołoży ducha gry, klimatu i swojej osobistej sympatii do lore gry. Zdecydowanie lepszy był Dawnguard jako dodatek do Skyrim.

#morrowind #skyrim #solstheim #bloodmoon #dragonborn
  • 13
  • Odpowiedz
@Blackfyre: Wręcz przeciwnie! Upadki starożytnych cywilizacji potrafiły być bardzo szybkie, a tutaj przecież minęło aż 207 lat między Morrowindem a Skyrimem

3e 427 Odrodzony Nerevar przybywa na VVardenfell
3e 433 koniec trzeciej ery
4e 171 początek wojny Cyrodil vs Aldmeri
4e 175
  • Odpowiedz
@Glassius: Przecież ja nie mówię o Skyrim, a o Solstheim. Sam sobie przeczysz i próbujesz na siłę udowodnić swoją tezę. Znasz różnicę między Skyrim a Solstheim? To nie jest to samo państwo.
  • Odpowiedz
@Blackfyre: Regres cywilizacyjny dotyczył całego Tamriel. Odizolowana wyspa tym bardziej powinna ucierpieć w takim zdarzeniu. Przykłady mamy: wikingowie w Grenlandii, Tasmańczycy.
  • Odpowiedz
Regres cywilizacyjny dotyczył całego Tamriel.


@Glassius: Na jakiej podstawie?
Rozumiem, Morrowind po erupcji lub tereny bardziej dotknięte wojną. Ale nie Skyrim.
To, że mamy pewne przypadki w naszej historii, nie oznacza, że możemy to od razu przekładać do gry fabularnej jako zasadę.
  • Odpowiedz
@Blackfyre: regres cesarstwa był na tyle duży, że dało sobie spuścić łomot, a Skyrim od niego odpadło. W Europie prowincje odpadające od Rzymu też zaliczyły cofnięcię się w rozwoju.
  • Odpowiedz
@Glassius: Ale nie w ciągu dwustu lat. Skyrim nie ucierpiało zbyt wiele na wojnie. Jest autonomiczną krainą, a bitwy nie rozgrywały się na jej terenie. W dodatku Nordowie sprawiali wrażenie bardziej barbarzyńskich w poprzednich częściach w porównaniu do tej, która rozgrywa się w Skyrim właśnie.
  • Odpowiedz
@Blackfyre: Narobiłeś mi smaka tego Bloodmoona. W gildiach prawie wszytko porobione, więc rzucam wszystko i lecę na Solstheim.

A co do tego o czym na pisał @Glassius, pomyślałem o tym samym jako jedynym w miarę sensownym uzasadnieniu takiego regresu.
  • Odpowiedz
@Blackfyre:
Zmniejsza najsłabszą cechę o 20 i zwiększa najmocniejszą o o 20 na stałe i znika.

Zamysł jest taki, żeby podwyższyć Szczęście (wcześniej planuję podbić je miksturami) i zbić Siłę (którą szybko mogę podbić "bijąc moby z aksa" albo inwestując w trenera). O ile sztuczka z tymczasowymi podbijaniem statystyk przejdzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A sam Puchar jest do wyjęcia z Ald Redaynia (Rejon Sheogorad). Taki mały bunkier, w którym
  • Odpowiedz