Wpis z mikrobloga

#remontujzwykopem #remont #elektryka #budownictwo #mieszkanie #pytaniedoeksperta

Oglądaliśmy mieszkanie, 1970 rok, w kuchni i łazience wymieniona elektryka w 2015r, w 3 pokojach kable aluminiowe. Gdyby nie ta elektryka to mieszkanie do odświeżenia, wymiany mebli itp, bez konieczności ogromnych nakładów ale zastanawiam się co w sytuacji jak była tylko częściowo wymieniana elektryka? Właściciele twierdzą że wszystko jest git i nic nie trzeba robić, no ale tego nie biorę od uwagę. Nie znam się na tym w ogóle, ale zrobiłem research i wychodzi na to, że mimo, że w pokojach to użycie energii nie jest duże, to dla świętego spokoju dobrze jest wywalić te kable i dać miedziane. Czyli co z tego, że mieszkanie wygląda ok do odświeżenia, jak i tak trzeba będzie to w dużej mierze rozwalać? Podzwoniłem do kilku elektryków i każdy mówi co innego.

1. Jeden, że może zostać to co jest, 80zł za punkt z robocizną (Kraków). Pytanie laika - co tutaj jest dokładnie robione? :P Bo ten powiedział, że kable alu mogą zostać. Tu mi wychodzi koszt z 1000zł czy parę stów więcej, gniazdek nie ma dużo.

2. Drugi powiedział, absolutnie kable do wymiany, wszystko rwać, wyrywać, generalny remont. Kompletna demolka ścian. Generalnie padaka. Więc mam wyobrażenie jakichś gigantycznych kosztów żeby to doprowadzić potem do stanu gotowego na odmalowanie ścian itp. Mylę się?

3. Trzeci powiedział, że może podłoga do zrywania zamiast ścian, wszystko zależy. Ale generalnie 2000-3000zł za całość, zostawia ścianę z kablami w środku, z "dziurami" trzeba to potem robić.